urmoderns

en blogg med lite av varje

Tomtar och Rönnbär

Publicerad 2008-09-08 18:25:39 i Allmänt,

Här kommer lite bilder på var jag och en av sönerna pysslat med.
Jag har fått en Gnom till färdig,ingen super bild blev det,men spille rill.........*ler*


V och jag pysslade i gårkväll och detta är två av sakerna vi fick till
Jag gjorde Tomtar och ett hjortron av cernitlera som jag limmat på en sten m lav.
V målade stenar som Tomtar som han limmade på en sten.


Sist en bild på något som jag inte vet hur det blir
när det är klart,tanken är att jag ska Tova delarna i maskin och sätta ihop till
en Möss-tomte,vet inte hur det slutar,det kanske bara blir pannkaka av alltihop
men det visar sej................



Ja det var lite Tomtar och Rönnbär.........................
Nu ska jag  vidare på ,gissa vad !

Kommentarer

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2008-09-09 11:05:22

snyggt.. snart har du som jag, tomtar överallt.. he he. nyfiken på luvfotingarna ;)

Postat av: Dockmamman

Publicerad 2008-09-09 13:33:38

Du har fått en utmärkelse av mig/Kram

Postat av: Nina BF

Publicerad 2008-09-10 08:33:22

Helt underbara tomtar! Tror det blir jättebra med tovade mösstomten! Om inte kroppen håller så sy en i muddväv och stoppa lite lätt, peta in den i mössan så är det enklare att sy på fötterna. Gillar verkligen din Gnom! Vad vore livet utan tomtar? Tack för din utmärkelse! Alltid kul att bli uppskattad och det här gör att jag har ännu en blogg att kolla im emellanåt! Kram

Postat av: urmor

Publicerad 2008-09-10 09:27:23

Tack för tippset ! det ska jag ha i åtanke...

har funderat på hur jag skulle lösa det ifall

det skulle behövas......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela