urmoderns

en blogg med lite av varje

Koftan é klar

Publicerad 2009-04-26 16:36:57 i Allmänt,



Så här ser det ut när man har satt m på nål,som ska bli ärmar.
efter beskrivningen så ska man sätta fram o bak styckerna på nålar o sticka klart ärmarna
men jag gjorde om det lite,och stickar först fram o bak-styckern på så sätt slipper man syihop
sidorna o ärmarna stickar jag på tre strumpstickor isf två. é man lite lat o tycker det är tråkigt
att sy ihop så funkar detta jättebra.

"Nöden är uppfinningarnas moder"..........Ler !



Så här blev den när den var klar.
Ska posta den i morgon.



Ett foto på farmors ÄLSKLING som visar upp en av krokarna  jag köpt.
Den ser ut som bakdelen på en hund.
Ser riktigt häftigt ut när man monterat upp den på väggen.
Det var meningen att jag skulle ha svarta,men dom var slut,så jag tog röda o m. orange
kanske kan man måla dom.....ska kolla det.

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-04-26 19:22:48

Vilken jättefin kofta du har gjort!! :)

Vad är det för mönster?

Hoppas helgen varit bra!

KRAM

Postat av: Bente

Publicerad 2009-04-26 19:48:34

Vilken fin kofta till en liten sötnos

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-26 21:30:34

Koftan blev ju kanon, Det mönstret provar jag gärna, och farmors älskling, vilken pudding. får jag prova honom också? mina barnbarn ser ut att dröja. Krokarna är ju också för sköna. Kram

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-26 21:31:45

Koftan blev ju kanon, Det mönstret provar jag gärna, och farmors älskling, vilken pudding. får jag prova honom också? mina barnbarn ser ut att dröja. Krokarna är ju också för sköna. Kram

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-26 21:32:24

varför kan jag inte skicka

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-26 21:32:50

varför kan jag inte skicka

Postat av: Caroline

Publicerad 2009-04-27 14:55:08

Jättefin kofta! Jag gillar inte heller att sy ihop! Och blått är min favoritfärg...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela