urmoderns

en blogg med lite av varje

Sjal & Kofta

Publicerad 2009-04-21 11:59:36 i Allmänt,

I dag är det ganska lungt. Har kommit ganska långt på sjalen,mej nu får den vila ett tag
måste införskaffa rundst. 5,5 långa....
Trodde jag hadde, men icke a nicke !

Har  börjat med en lite kofta till Hjälpstickan,trodde inte jag skulle hinna,men jag tror nog att det ska funka
Pärlmudden ska ha den senast den sista April, så jag har ju några dagar på mej........

Ska försöka ge mej på att sticka en kofta till mej själv oxå,har närt denna tanke länge nu
så det kanske är dax att komma till skott.
Har en bild i skallen,men sen om det blir som jag tängt mej,det vete gudarna !




Ha det gott  alla blogg vänner !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-04-21 13:03:58

Vad gullig du är som stickar till Hjälpstickan. Om man vill vara med i utlottningen av garn så är det sista april som gäller, annars så tas bidrag tacksamt emot året runt.

Ha en fortsatt bra dag!!

KRAM

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-22 22:06:58

Jag är också sugen på en kofta men skulle vilja sticka den uppifrån och ner men har inte hittat något bra mönster, det verkar så himla vettigt

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-04-22 22:08:56

jag vill också sticka en kofta men skulle vilja sticka den uppifrån och ner men hittar inget vettigt mönster, verkar vara kul

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela