urmoderns

en blogg med lite av varje

SJAL

Publicerad 2009-04-18 18:47:52 i Allmänt,

Jag fick ju ett sån fint garn av min Hemlis Marie, Har fått en beskrivning oxå.
som jag ska anv. till det garnet.

Pojkarnas Farmor tänkte jag skulle få en sjal när hon fylle år,så jag har börjat med en till henne
i lite tjockare garn,som är mera lättskött,och som det inte gör nått om hon stoppar in den i
tvättmaskinen.........Ler !, samtidigt vill hon ha den så hon kan "krypa" in i den, m.a.o STOR
eftresom jag inte är nån hejjare på detta,så passar det bra med ett garn som är lite tjockare...
så får jag lite träning till jag ska sticka den som jag själv ska ha !





påminner lite om Candle Flame.

ser ni,jag har införskaffat en Vaxduk, blev inte riktigt rätt grönfärg på fotot.



Det blir ju inte samma effekt med tjockare garn,men jag tycker den blir snygg iaf.........Skratt !

I Torsdags Skickade jag mitt Garn & Choklad paket,men det verkar som det inte kom fram innan helgen
men den som väntar på nått gott,väntar "aldeles" för länge.......eller hur var det ?!

Kram på er !

Kommentarer

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-04-19 13:59:33

Haha, kan inte annat än att skratta. Precis den sjalen har jag provstickat på i 2 olika garner i helgen. En tjej på stickcafet är påväg hit just nu för att få hjälp med den. Hon tycker inte att mönstret syns.... Får se ifall jag kan hjälpa henne att klura ut vad det är som blivit galet....

KRAMIZZZZZ

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-19 19:47:57

Det blir nog riktigt snyggt det där! :)

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-19 20:04:56

Den är igång nu! :) Prova.. Båda adresserna funkar dock.

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-04-20 11:44:23

Jag sparade oxå det där mönstret från Land. Ska ev ut till Ull o Mera i Grillby i veckan här och titta om hon har nån entrådig från Evilla som kan passa. Egentligen har jag alldeles för många sjalar redan men..... kan ju inte låta bli!!! ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela