urmoderns

en blogg med lite av varje

Sockar med kort skaft !

Publicerad 2009-04-02 13:15:24 i Allmänt,



Här är två av sockparen jag stickat,eftersom dom är levererade så kan jag lägga in dom på bloggen
dom är stickade i Bamboo,strumpgarn; 60 % Ull,25 % Bamboo och 15 % polyamid
det är ett mjukt och skönt garn,det bästa Bamboo garnet jag stickat av hitills.
Kan väl säga så mycket om det tredje pare att det är av Fabelgarn......

Nu väntar jag på att Mullegull ska maila mej sin adrs. så jag får skicka handduken till henne
Några är intres. av att köpa en,och jag ska sätta mej ner och räkna ut vad matrealet kostar
så går det bra,Man kan ju få välja andra färger på Handuk o tyg om man så vill.

I dag Nyser jag så jag "nästan" pinkar på mej....Ler ! vet inte om det är nån allergi el om
en förkylning är på G.

I morgon em. kommer farmors Gó knul,han ska sova över här i Helgen
hoppas vi får ett skapligt väder så vi kan hitta på nått kul utomhus.

På Gensyn !

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-04-02 19:08:10

Urfina sockor!

Och hoppas att du får en urmysig helg med barnbarnet. Måste vara härligt att få ha barn till låns över helgen

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-04-05 10:09:38

Grymma sockar! Har funderat på att köpa sådant garn själv och göra lite sockar. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela