urmoderns

en blogg med lite av varje

BABYSOCKAR

Publicerad 2009-08-16 17:55:14 i Allmänt,



Dessa har jag lyckats sticka i dag,blev riktigt nöjd faktiskt, om jag får skryta ....Ler !

Marie var så snäll och gav mej mönstren till dessa söta tingestar.

Jag ska sticka och ge bort som "Gröt",vet inte om det bara är vi som säger så,men det betyder
att när man ger en present till Babyn  och föräldrar så säger vi att vi ska ge det som Gröt...konstigt
ord igentligen för det har ju inget att göra med mat,men det kanske kommer därifrån,att förr i tiden så kom
grannar o vänner med mat när det fötts ett nytt barn,och mammorna fick ju inte stiga upp ur sängen
på en vecka på den tiden.
Vet inte om jag är på rätt spår,men det känns så iaf. kanske nån annan har nån annan förklaring
till detta "gröt" skänkande.

I dag har vi regn regn & regn, huvvaligen,fasst man får ju en bra ursäkt att få sitta inne å sticka i stället,
men å andra sidan brukar jag inte be om ursäkt för att jag stickar i vanliga fall.......

Nu är det en vecka kvar till skolan börjar igen,fattar inte vart dessa tio veckor tagit vägen.
Tyckte det var nyss vi sa att så skönt nu är vi lediga i 10 v,
Nu får vi se fram mot Älgjakten istället,som börjar den 7 sept. här hos oss.

Nu ska jag ut och kika in hos andra bloggare ,så får jag se vad ni kan ha hittat på.

Ha det så gott allesammans !



Avslutar med en fin vänskaps bild !

Kommentarer

Postat av: alice

Publicerad 2009-08-16 19:26:59

sv; tack du med :)

Postat av: alice

Publicerad 2009-08-16 19:27:03

sv; tack du med :)

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-16 20:56:51

Åh, vilka söta sockar!! Vill du dela med dig??

Ha det gott! Här har det varit friidrott på tvn, så jag har haft en bra ursäkt att sticka idag... ;)

KRAM

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-08-16 21:21:31

Åhh så bedårande ljuvliga, kan hon inte lägga ut dem tror du? Samlar du till fler barnbarn? det var ett riktigt bra tips om dockkläder du hade Tack för det

Må gott

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-08-16 22:45:46

Jisses så söta sockor.............hoppas mönstret dyker upp på nätet

Här har vi nästan blåst bort idag så det är tur att balkongen är inglasad

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-08-16 22:47:40

Jisses så söta sockor.............hoppas mönstret dyker upp på nätet

Här har vi nästan blåst bort idag så det är tur att balkongen är inglasad

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-16 23:43:31

APPLÅD! De blev ju jättebra. Men hålen ser mindre ut än "mina". Hm, har jag skrivit fel i mönstret? måste kolla det för det verkar ju som fler vill ha det (enligt kommentarerna här ovan).

Postat av: Mia

Publicerad 2009-08-17 08:24:59

ÅÅh, såå söta, jag hoppas väldigt mycket på att mönstret ska dyka upp! jag har flera smä söta flickor som skulle bli alldeles bedårande i dessa. kram Mia

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-17 09:45:48

gud så söta sockar!! :) Mycket fint du har gjort sen jag kollade sist. Tillbaka från semestern! Nu ska det bloggas.

Postat av: Lena

Publicerad 2012-10-23 15:26:36

Hej
Blev helt förälskad i dina små babysockar har du mönster på de

mvh

lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela