urmoderns

en blogg med lite av varje

Bad & Garn dag

Publicerad 2009-08-22 12:59:45 i Allmänt,

I går besökte vi badhuset i Östersund. Det var visserligen bara grabbarna som badade.....
fick hämta dom efter 3 timmar.då var dom nöjda galda och trötta.



Så här ser storsjöbadet ut  på utsidan.
Kolla rutchkanorna(tunnlarna) dom har tre olika.
ungarna gillar dom skarpt iaf.

Själv  uträttade jag lite ärenden under tiden, bl. a så var jag ut på Frösön
och köpte Eskimo Garn.



det blev några nystan......Ler !

Indy Silk garnet o Viking Natur garn har jag best . ska få två bruna nystan naturgarn senare eftersom de var slutsålda.

I alla fall så ska jag sticka mössor av allt i hopa.
Hittade en fin mössa i Dropskatalog nr: 109 modell 10. visserligen med Häng.
det är den jag böjat med i lila.

Har sett den uppstickad och tycker den är jättefin,och kul med lite andra modeller än Åremössor
därmed inget negativt om dom,gillar dom oxå,men gillar lite variation.
det ska även bli lite mera  Typiska herr/kill mössor oxå.

Så nu har jag lite att göra tills jag får paketet med garn till min Kofta,har tagit mod till mej
och bestämt mej för en enkel modell o grovt garn.

Men har ni sett va mycke fina koftor det finns med i nya Drops, huvvaligen !
Har sett en som är virkad i mormorsrutor  nertill o på ärmarna.hon som har garnaffären
jag mest besöker har virkat upp en i brunt o rosa som på bilden
och det må jag säga att den är mycke finare i verkligheten än på bild.

I natt har regnet stått som spön i backen,så i dag är det typiskt Älg-jakts väder...skratt!
grått o disigt.

I em ska det bli Surströmmings ätande hos min älste son och hans familj,får då tillfälle att
prova döskalle mössan på sonsonen. Hade tänkt  göra det i går men dom var inte hemma
det var arbeten o dagis som gällde då.




Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-08-22 13:30:47

Vilken garnsamling :-).

I dag har regent kommit till Uppsala också, det vräker ner.



Hur passade mössan? Den ser riktig cool ut!



Kram och ha det bra!

Postat av: Cina

Publicerad 2009-08-22 16:17:08

Va kul att läsa om det du skrev i min blogg om rönnbären- men har ni älgjakt redan i början på sept? Oj så tidigt-här startar den tien förrän i början på okt. Och surströmmning har ni också ;-) Vilken massa härliga garner- älskar lite grova garner och känenr verkligen igen mej i ditt resonemang ang stora stickprojekt- därför är det bra att sticka i grova garner- man hinner inte tröttna. HA en kul helg hälsar Cina från Småland

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-08-22 17:35:02

Åhh vad jag vill ha en garnaffär i närheten, eller kanske inte. har letat efter eskimo men det finns inte, nu ska jag börja leta efter bra affärer på nätet istället. hoppas allt är bra, jag har ledig helg så det är städ och trädgård som gäller, hittar dammråttor som är stora som katter

Postat av: Samtal från min trädgård

Publicerad 2009-08-22 20:28:49

Åh, så härligt att få gå på badland. Ja, jag hadeju följt med med, helt klart, men samtidigt hur skulle jag kunna köpa garn? Läckra färger som du köpt!

Postat av: mia

Publicerad 2009-08-22 21:57:57

Oh, vad avundsjuk jag blir på eskimogarnet, det verkar så underbart. HAr aldrig känt på det. Surströmming var längesen jag åt, våra fd. grannar och vi åt det alltid innan de for hem efter sommar´n. Kram Mia

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-24 14:15:14

Åh vad fina garner! :D Det kommer bli fina mössor av det minsann! Svårt att låta bli att handla när man är inne på garnbutiker också, hehe!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-26 19:48:35

Känner igen rutshkanan!!!!! ler HAr sett den nånstans..... vet inte var....men....ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela