urmoderns

en blogg med lite av varje

I dag när jag hämtade posten

Publicerad 2009-08-18 21:41:46 i Allmänt,

Blev jag så glad, Jag hadde fått ett vanligt Brev...Yippie! de é inte ofta,det blir ju mest mail man får och skickar
tyvärr måste jag säga.för det är så roligt med brev.

I alla fall vill jag skicka en massa till Anette,(paradisetskaos)
för stickbeskrivningarna jag fick i dag.

Tänk va många vänner man fått i cyberrymden,om vi skulle ordna en picknick i det gröna
och träffas o trivas,med stickning fika och en massa prat.
Visst skulle det vara häftigt ??????

I dag har jag varit in till Östersund,varit till Reumatologen och tagit lite prover.

handlat skor till pojkarna, på intersport fick man köpa två par Byxor för 299kr,passade bra
till mina sötnosar!
sen blev jag "tvingad "att gå på Loppis av mina söner...hahahahahah ! jag bara skojar !
där hittade jag två snygga mattor för 50kr /st en sån där barnstol som passar lite större barn
kan sätta i en bygel för de minsta(kommer inte i håg vad dom heter) minnet brister......
iaf så betalade jag 50 pix för den oxå,son hustrun hade hittat en på Blocket för 300 men den han hon inte köpa,
den såles direkt.
men dom blev superglada över den dom fick av mej.....dom å dom,det var nog Farmors Go knul
som fick den.Foto kommer.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-19 00:06:06

Jag anmäler mig direkt till den där picknicken. Men var ska vi ta'n? Jag har tex en loge som rymmer minst 35 "tanter" med stickor och garn!

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-19 09:03:04

Är det en tripp trappstol du har köpt?? Riktigt klipp du gjorde, GRATTIS!

Picknick låter trevligt, synd att du bor så långt bort bara. Tänk om man hade haft webkamera, så kunde man suttit vid datorerna och haft masskonversation med kamrerna på..... Då hade det nästan varit som att träffas.

HA en bra dag, hoppas proverna var bra

KRAM

Postat av: URMOR

Publicerad 2009-08-19 09:43:54

Tack Pärlan ! så var det ju den heter,

Tripp Trapp stol !...........skratt !

minnet é bra men kort.

Postat av: sunna

Publicerad 2009-08-19 09:44:50

Du kan skriva upp mig också på den picnicken, det skulle vara superkul, Tack för mönstret, det ligger överst på önskelistan nu

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-19 11:04:45

Det brukar ex. finnas kg priser på Ohlssons tyger där man kan välja o vraka bland trikåtyger i lådor. Men jag har inte så bra koll på trikåtyger faktiskt. När jag har beställt från nätet har det blivit www.tyg.se.

Skulle ju vara jättekul med en sån träff med bloggande handarbetsfolk! Över hela landet - vi får träffas på mitten! ;)

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-20 16:01:15

Det skulle faktiskt vara kul att träffa folk från hela landet som handarbetar.

Och om jag kan min Sverige-geografi så ligger Östersund i mitten av landet. :-)

Här skiner solen och det är varmt och det hoppas jag att alla ni andra också har!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-08-20 19:41:48

Var och när?????

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela