urmoderns

en blogg med lite av varje

Kalas, Såpbubblor & Garn

Publicerad 2009-08-04 11:04:36 i Allmänt,

I går var det en STOR dag, mitt barnbarn fyllde 3år......



Här är han i fullkast med att äta av tårtan,han har själv bestänt vad som skulle vara i och på den
på bilden är även "moster T" med.
Tänk vad tiden går fort,tycker inte det är så länge sedan hans pappa fyllde 3.......å inte blir jag nå äldre....ler !



Här om kvällen stog vi på balkongen o blåste Såpbubblor...
Hittade ett bra resept i en blogg som jag sparade,tyvärr glömde jag att skriva i vilken,men
jag skrev en komentar iaf. Och på eget bevåg så skriver jag ner det här och skickar vidare.
tyckte det verkade skumt det där med Sirap,men det funkar "skit"-bra,som gossarna uttryckte det !

6 delar vatten
3 delar Yes
1 del Sirap



När jag kom hem i gårkväll så låg det ett paket i min brevlåda  från Galen i Garn
det var månadens mönster + garn och ett blålila garn jag beställt av henne,som förhoppningsvis ska
bli en mössa,om jag klarar av att läsa diagrammet......huvva! är  såååååå  dålig på det....Ler !



Det var 2 projekt denna ggn. Snygga Halvvantar och Krokad Disktrasa
Trasan började jag med på en gång,det är flera år sen jag krokade så det var riktigt roligt.
Gillar strukturen på trasan så jag kommer att göra flera.

Skulle vara kul att höra vad ni andra har på stickorna & virk krokarna,berätta gärna !

Sen ska jag ge en känga till Post gången,som slarvat bort ett paket för mej.....Grrrrrrrrrrrrr!
ska dit i dag och "riva"-stället,det var kanske att ta i,men kännslan finns !

som vi säger i Jämtland !  Ma Råkes!=  på återseende .
Ett uttryck el ord på dialekt kan betyda flera saker,men jag väljer ett här i bloggen.

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-08-04 13:50:14

Vilken läcker bild på såpbubblan, med gnistra i o allt. :) Ska testa det där receptet jag med. Försökte själv med såpa och vatten förut men det gick totalt inte alls..



Mina handarbeten ligger alla i träda just nu. Tittar på stickningen varje dag och tänker "Jag vill? Jag vill??" Men det slutar alltid med ett "Nääää.., inte idag heller". :-(

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-08-04 15:37:16

Underbart med såpbubblor, det blir man väl aldrig för gammal för. Tänk vilken stor dag att fylla tre år, vad köpte farmor då? är det bilar eller traktorer som gäller, eller såna där otäcka gubbar?

jag längtar till jag får barnbarn samtidigt önskar jag att de inte har för bråttom, svår ekvation

Postat av: AngelPearls

Publicerad 2009-08-04 18:45:42

tACK FÖR KOMMENTAREN HOS MEJ! hÄRLIG BLOGG- HÄR FLÖDAR KREATIVITETEN!//eVA

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-04 18:54:09

Hej!!

Nyfiken i en strut undrar vad gullgubben fick av farmor??

Jag har inget hört på hela sommaren från våran gemensamma vän H. Har du?? Inte inne på MSN, och inga mail. Fast jag har varit dålig på att höra av mig under sommaren också. Men men snart börjar skolor o jobb igen, och då blir allt mer "normalt" igen...

Just nu är det en tröja till gubben på stickorna, och några pärlmuddar förstås... ;)

KRAM

Postat av: urmodern

Publicerad 2009-08-04 19:08:06

till alla nyfikna strutar.......Ler



Han fick en radiostyrd racer bil.och en massa annat smått o gott: ett eget glas,pennor,kritor,vattenfärger.ett KG kopieringspapper att rita /måla på, en läskig boll

och massor av pussar o kramar förstårs

ps. inget stickat ,sånt får han ändå

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-04 20:18:41

Alltid roligt med kalas och såpbubblor! Jättefina garner du hittat och igen roligt mönster på disktrasan. Kramar om =o)

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-04 20:19:14

Å int bli du äldre int! ;)

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-05 00:03:11

En krokad disktrasa? Det låter skojigt och jättefin blev den. Det vill jag förstås också prova. Ursäkta en dum en, men...hur gör man?

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-08-05 20:01:29

Försökt mig på å kroka.... men.... det blev ännu ett UFO

Postat av: Monika

Publicerad 2009-08-06 10:22:38

Jag älskar lite udda mönster som till krokade disktrasor osv. Skall nog försöka lära mig kroka, måste finnas någonstans på nätet som beskriver hur.

Och förresten, visst är det så, vid en visss ålder slutar man att åldras, vilket betyder att barnenblir äldre men att man själv inte blir en dag äldre. I <alla fall är det så också för mig =)

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-08-08 14:30:37

Å, GRATTIS grattis till farmors Go´knul... Visst går åren fort, men det märks in´t på oss in´t... ;) Vilka bra saker han fick i present..

Vilken häftig krokad disktrasa.. Det var flera år sen jag gjorde det också.. men kul var det kommer jag ihåg..

Kram o Ma Råkes!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela