urmoderns

en blogg med lite av varje

lite Knep å Knåp

Publicerad 2009-08-14 12:06:00 i Allmänt,

I dag blåser det "småspik" hos oss,jag har till och med strumpor på .......vilket är bland det värsa jag vet att
ha på mej...Ler !

Om jag inte hade Tanja hos mej tror jag inte jag skulle vistas utomhus  mer än nödvändigt,men
hon vill ju ut och rastas och leka,trotts sina 11 år är hon en väldigt pigg o allert vovve.



Här en bild på vad jag knåpat ihop !
två mössor med häng, den röda är stickad i Taiga 2 trådar
Taigan påminner lite om Milano fast tunnare.
Den sv/gråa vet jag inte vad det är för garn,har fått det av Häxmamman.
sockorna är stickade i Viking,väldigt mjukt garn.
och två Disktrasor till har jag lyckats Kroka i hop....



Ett par Halvvantar i Angels Tutch,som för övrigt är ett väldigt passande namn,för dom är
himmelskt mjuka.....
Till min förskräckelse upptäckte att jag stickat fel, gjorde tummhålet ett flätvarv för tidigt
så nu måste jag repa upp , Huvva !
Annars tycker jag att dom blir fina !



Som jag skrev i tidigare inlägg,så ville min sonson att jag skulle sticka
vantar o mössa med Döskallar.
Efter länkar från mina kära läsare så har jag hittat en som jag tror blir bra
Här är en provstickning,men jag tycker att garnet var för tjockt så jag ska leta fram nått
lite tunnare,det märks på resåren oxå, Inte bra alls !
Baksidan är att det blir många trådar att fästa,men vad gör man inte för sina Älsklingar....Ler !

Fick  en jättefin beskrivning på sockar (Ransätersockan) av Barbro Wilhelmsson
som jag ska sticka,men jag måste försöka att göra klar mina projekt jag håller på med,
annars blir det för många ,fasst vissa lämpar sej  ju bra framför TV:n.andra behöver mera
konsentration från min sida .

Nu ska jag klä på mej och gå på en promenad med Hunden !

Ha det så gott och på gensyn !


Kommentarer

Postat av: sunna

Publicerad 2009-08-14 13:30:33

här är det verkligen fart på stickorna tror jag, vad mycket fint du gjort och döskallen blir ju kalas. jag såg ett mönster där det satt en döskalle på hällappen, smart ställe. jag har ganska stiltje känns det som, stickar lite slött på helt vanliga raggsockor men får ingen riktig inspiration, känner jag behöver hitta något nytt roligt mönster, ska nog testa en av dina halskragar tror jag kram och tack än en gång för den fina hälsningen

Postat av: Marie Krantz

Publicerad 2009-08-14 19:09:52

Ja, du har verkligen hunnit med mycket. Gillade de fina halvvantarna. Synd att du måste repa upp en bit, men det är sådant som händer, tyvärr.

Postat av: Viktoria - ♥ s t j e r n f a l l ♥

Publicerad 2009-08-14 20:01:04

Vilka coola dom med döskallarna :D

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-14 21:31:43

Oj, så mycket fint du stickat. Halvvantarna är urtjusiga och döskallevnatarna blir jättefina, men skulle den inte vara rosa?

Här har det blås idag också, men solen har varit skön och varm. Men det känns att hösten är på väg nu sakta men säkert.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-15 10:50:35

Jag har stickat en babykofta upp och ner, fast inte från det mönstret. Du kan se den här, http://rosenvante.blogspot.com/2009/08/lite-klart.html

Men det är bra att veta att det mönstret finns där också, kan ju komma till användning snabbare än man tror.

Ha de gott

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-15 17:17:05

Jisses, vad mycket du har stickat!! Här händer det inte så mycket tycker jag...

Här har det haglat i veckan, o regn o åska så det dunrade, hela husvagnen vibrerade.

KRAM

Postat av: alice

Publicerad 2009-08-15 23:15:15

Gud vilka snygga saker du har gjort! :) ha en bra dag! :D

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2009-08-16 20:49:30

Här händer det saker må jag säga....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela