urmoderns

en blogg med lite av varje

Loppisfynd å lite annat-

Publicerad 2009-08-20 20:17:20 i Allmänt,

smått och gott !



Detta loppis fynd hamnade under köksbordet efter piskning och en lätt skumtvätt.
Visst är den värd 50kr?
Bilden blev lite ljus,antar att det beror på solskenet.



Denna 50 kr matta är tvättad och ihoprullan, den är 3m lång och
kommer att hamna i Åkersjön till vintern.



Döskalle mössan stickade jag framför TV:n i gårkväll.
Lite svårt att få det snyggt när det bara är en figur man stickar,det blev en massa trådar att fästa iaf.
På bilden ser det ut som tänderna är snea,men det är dom inte.

Den kanske blir bättre när den blivit lite uttöjd o använd, om den nu passar,det ska jag få se i morgon

Jag o grabbarna ska in till Östersund och Storsjöbadet i morgon,som avslutning på
sommarlovet. Skolan börjar på måndag och med den normala dygns tider,förmodligen....Ler !



Måste visa en bild på min alldeles egna Clown !
Här kom han med en trasig boll på skallen.......skratt !
Han hittar på mycke den grabben.................föresten dom är nog ganska lika
mina tre pojkar  i det avseendet.

I dag har vi haft vackert väder med sol och varma vindar och än så länge ingen regnskur
och jag tror vi klarar oss från det  i dag.

Fick en massa garner i dag,som det står att man ska anv. st 5,5 men ingen masktäthet
så nu blir det till att sticka provlappar.
Fick garn jag beställt oxå men glömde att fota,det var Eskimo och Indy Silk
ska bli mössor o en tröja är det meningen.

Hu ska vi festa om med varm choklad m machmallows o grädde, en riktig energi kick men gott !...ler!

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-20 20:58:27

Visst är mattorna värda 50 kronor! Vilka fynd du har gjort. Den översta mattan tror jag att jag har sett på något mer ställe och tycker att den är snygg. Vi har en matta som är snarlik och vi har fått den och jag tror inte de är direkt billiga att köpa nya.

Döskallemössan var snygg den också. Och din clown såg ut som en riktigt glad clown. :-)

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-08-20 22:18:54

Finfina bilder!! Riktiga fynd du har gjort.

Indy silk, vad är det för garn? Låter spännande.

Själv har jag också varit på loppis idag. fyndet blev en stickmaskin!! Hoppas den funkar bara...

KRAM

Postat av: Marie

Publicerad 2009-08-20 22:40:49

50 spänn för en röllakansmatta! Vilket klipp du gjort!!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-21 10:48:53

Blev en snygg mössa! Jag tror det blir alldeles förträffligt bra. Fina mattor också! Jag har kollat lite i garnbutikerna på de nya garnerna som har kommit och det kliar i fingrarna!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-21 21:24:00

Vilken härlig clown du har. Den översta mattan har jag också fast i brunt. Visst var det fynd du gjorde. Upptäckte nu som först att du ställt en fråga om babykoftan, här kan du nog gå in och titta och hitta den. http://hjertegarn.com

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-08-22 10:41:09

Visst är det roligt att göra så fantastisak fynd. Jag får mer frossa när jag kan köpa något tokbilligt än när jag köper ett måste för dyrare pengar.



Vad tråkigt att du fick förhinder till fäboden, det var så otroligt underbart. Träffade C och K häromdagen och vi är enade över att vi absolut vill åka tillbaka dit. Sillen är inlagd i dill och krossade tomater bland annat supergod (den vi fick var dock lite för söt) jag mailar över receptet.

Kram

Postat av: Helena

Publicerad 2009-08-22 10:58:17

Hahahaha, det såg riktigt roligt ut med den trasiga bollen på huvudet

/Hella

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-08-22 12:28:28

Ett riktigt fynd! Har en likadan grön som jag fått av mamma. Har för mej att den kostade över 1000lappen för hundra åe sedan....

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-23 00:51:05

Himla bra fynd du gjort! Helt kart prisvärda! Han ser rätt tokig ut i det han har på skallen. hihi Kramiz

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela