urmoderns

en blogg med lite av varje

Gott Nytt År

Publicerad 2009-12-31 10:37:20 i Allmänt,

                                  


Ett nytt år står på tröskeln,med mycket nytt att erbjuda.....ex: min nya släkt
vi har massor att ta igen,som jag verkligen ser fram emot.

Har ju en bror men han är så mycke äldre än mej,så jag kände mej alltid som ett ensambarn när jag växte upp,och för 17 år sen dog mina föräldrar,och då kännde man sej riktigt ensam.
Tur att jag har min egen familj,barn o barnbarn,men dom ska ju ha sina egna liv oxå
och inte dras med "gamla"- Mor hela livet,och Modern behöver ju  även hon ett eget liv....Ler!

Så detta året ser jag framemot på flera vis; Att mina barn ska må bra !
jag ska "odla" min vänskap med min "syster-Yster" och att vi ska få många trevliga stunder.

                  ---------------------------------------------------------------



Här en bild på sockar jag stickat efter Jul, stickade ett par t sonsonen oxå
av restgarnerna efter pappans sockar,lika som de blåa på bilden
men "käringa" håller på att bli gammal,för jag har glömta att fota....Ler!

På stickorna just nu har jag ett par sockar t en gammal farbror som har
besvär med att fötterna sväller,så jag stickar dom riktigt stora,det är bara att hoppas
att dom ska passa.
För som Emil i Lönneberga sa t sin pappa; Det är huvudsaken man é torr å varm
om föttern, och är man gammal o frusen är den skön att ta på Ull stråmpan = ull sockar!

Detta är väl sista inlägget detta nådens år 2009,och med det vill jag Tacka för ett trevligt
blogg år med många trevliga bloggare runt om i landet,några har jag haft turen
att få träffa på riktigt oxå, och förhoppningar om ett lika trevligt 2010.

Nyårs Kramar från Jämtland!

Kommentarer

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-12-31 11:10:04

Ett stort gott nytt år till dig med.

Ser framemot att följa din blog under nästa år också.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-12-31 13:13:29

Gott nytt år! Tyvärr blev inget tillfälle att besöka jämtland under julen då jag istället passade på att bli förkyld. Men det blir fler gånger. En jättego nyårskram från mig!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-31 14:13:35

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och förhoppningsvis kanske vi ses igen på min ö nästa sommar.

Kramiz

Postat av: anette

Publicerad 2009-12-31 15:32:50

Massor av nyårskramar till dig och jag är helt säker på att 2010 blir ett fantastiskt stickår att se fram emot.

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-12-31 18:44:13

Va härligt att du har så mycke att se fram emot nästa år. Jag hoppas att det blir ett lika trevligt bloggår som i år, när det gäller alla fina bloggvänner man träffat. Och vi får väl bena ut lite bland våra gemensamma bekanta.. ;)

Kramar i massor och önskar dej Ett Gott Nytt År!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Postat av: Granngubben och grannkäringa

Publicerad 2009-12-31 23:54:50

ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR ÖNSKAR VI TILL DIG OCH POJKARNA.



Grannkäringa och gubben

Postat av: kicki

Publicerad 2010-01-01 16:41:39

Ha ett riktigt Gott Nytt År önskar Värmlandstösa

Postat av: Sunna

Publicerad 2010-01-01 22:11:04

Instämmer med alla de andra, ha en underbar fortsättning och fundera på om du inte ska på symässa i stockholm i februari

Postat av: Marie

Publicerad 2010-01-01 22:13:55

Hoppas du får en god fortsättning på det nya året.

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2010-01-02 20:11:02

Gott nytt år vännen/Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela