urmoderns

en blogg med lite av varje

Hemlis paketet

Publicerad 2009-12-09 14:05:30 i HEMLIS 6,



i dag har jag fått mitt första paket från min Hemlis.
Ett härligt KAFFE FASSETT garn i Lamull, underbara färger
Ska klämma och känna ett tag innan jag bestämmer vad det ska bli av det.
servetterna passar bra för jag "dregglar" över garnet........skratt!

TACK SNÄLLA HEMLIS FÖR DET FINA GARNET OCH SERVETTERNA......


Min mellansons tjej /kompis önskade sej svarta o rosa vantar i Julklapp

vad tror ni om denna kombination


Funderar på vantarna som Sunna stickat,dom med volang...............

Middags tipps från sönerna i dag är Älg kebab,så det ska vi äta i dag
låter väl gott ? vi blir nog Kebab-förgiftade i vår familj...Ler! men gott som tu......!
särskillt när man kan göra själv av Älgkött,annars är jag ingen älskare av  den maträtten.

Nu ska jag ut och surfa efter mönster hos Drops, ska ladda upp lite eftersom jag kommer att vara
konvalesent ett tag,ska in och operera bort några Tumörer i underlivet !
men  inget ont som har nått gott med sej.jag kan sticka hela dagarna..trallalalalalala!

 från Mej !

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-09 18:36:27

Ha det så bra och jag tänker lite extra på dig från fredag! Kram

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-09 19:40:27

Lycka till!!!!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-09 20:28:13

Vilken härlig färg det var på garnet, har aldrig sett nått liknande förr. Försår att du får hålla servetterna under. :D

Färgerna till vantarna är jättefina och det borde hon bli jätteglad för.

Ska tänka och hålla tummarna för dig nu på fredag.

Bra att du håller fingrarna från syltburken också. Då har du nått att se framemot på julafton.

Kram

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-09 22:40:21

Det blir en bra färgkombination på vantarna.

Härliga färger på garnet du fick av din Hemlis vän.

Ha det så bra och ta det lugnt efter operationen och sticka på.

Kram!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-10 10:27:03

Det blir en jättebra färgkombination, särskilt till volangvantarna. Lycka till, ska tänka på dej. Själv ska jag mosa in ytterligare ett julbord på fredagkväll, denna gång med jobbarkompisarna. Kram på dej!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-12-10 17:22:03

Oj vad fina garner! Både i hemlispaketet och de som ska bli vantar. Kommer bli jättebra! Hoppas operationen kommer att gå bra nu, kommer fortfarande ihåg när min mor blev inlagd för detsamma. Hoppas du blir frisk snart och det e bra tur att du kan ta med stickningen! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela