urmoderns

en blogg med lite av varje

Julsagan som blev verklighet

Publicerad 2009-12-29 14:39:41 i Byten,

Allt började  i min barndom.Jag önskade mej en syster ,men tyvärr gick aldrig min önska i uppfyllelse,tills för två veckor sedan.
Då får jag ett mail,med en fråga om vi kanske är kusiner....och visst är vi det !
Men kusiner som vi är,så känns det mera som en syster,vi är väldigt lika varandra,om inte
till utseende så mycke,men allt annat, och vi lever i en mansdominerad värd. tre söner var har vi
barnbarn,pojkar naturligtvis...........ler! inte dåligt alls,men bägge två har närt samma önskan..

Nu när vi bägge passerat 50 så har vår önskan gått i uppfyllese !

Tänk att man aldrig träffats förut,men ändå känns det som vi alltid kännt varandra,hennes make frågade om vi inte träffats tidigare iaf,som vi pratade......hahahahah!
det är väl så att blod är tjockare än vatten !!!
med hennes hjälp ska jag få reda på mera om min släkt, få se foton på dom som hunnit gått bort osv.

Jag han aldrig träffa min biologiska pappa,men sett foto,och jag får nog hålla med den kusinen som sa;
du kan ju titta dej i spegeln,som svar på min fråga om hur min far såg ut....det låter nog lite som
en bagatell för andra,men för mej är detta stort, lite som att komma hem! Jag har tydligen fått mej tilldelad
de typiska Borg dragen,och likaså mina söner.

Jag har haft en bra uppväxt och aldrig behövt sakna nått,och att jag hade en föräldra upplaga till
var aldrig nån hemlighet,det har jag alltid vetat om

Det är min Julsaga i korthet,skulle kunna skriva mycke mera,men det får räcka så !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-29 15:41:28

Såna julsagor är alltid roliga. :-)

Här har temperaturen krympit neråt så från en halvplusgrad igår till 15 minus idag.

Solen har visat sig och det har varit jättefint ute, men jag har inte tagit mig ut iallafall. Jobbade inatt och sov inte mycket innan jobbet och har inte sovit mycket efter heller.

Ha en fortsatt skön tisdag!!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-29 15:57:44

Ja, då kan vi nästan dela saga. Det är sorligt när det blir så. Kul att du fått kontakt med din kusin och att ni har så mycket gemensamt.

Kram till dig

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-12-29 17:09:42

Oh vilken grej att det kommer fram nåt så kul runt jul o allt!

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-12-29 17:59:00

Underbart skojigt vad glad jag blir och skulle saknaden inte mättas efter en syster så kan jag ställa upp som din småländska plastsyster

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-12-29 18:06:38

Håller med sunna! räcker det inte med en syster så finns jag gärna till hands också! Har alltid änskat mig en syster, har "bara" en bror.

Grattis! eller vad man säger

kram

Postat av: Marie

Publicerad 2009-12-29 20:53:25

Härligt med sådana här julklappar!

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-12-30 09:24:50

Vilken bra julsaga. Hoppas ni får mycket givande tillsammans.

Gott slut och gott nytt!

Sköt om dig!

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-12-31 09:13:52

Gott Nytt År!

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-01-05 18:55:48

Jag blir så glad och tårögd när jag läser detta.För jag skall vara din storasyster så länge jag lever,är man snart 62 släpper man inte "lillasyster" i första taget när man nu har lyckats att hitta dig

Postat av: urmor

Publicerad 2010-01-05 21:36:44

Å inte släpper jag taget heller.......

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela