urmoderns

en blogg med lite av varje

Nästan svart som synden

Publicerad 2009-12-10 18:14:46 i Allmänt,



-Blev vantarna. den neonrosa kanten blev liksom pricken över i:et.
Yngste sonen är modell,och han har busat o dragit ihop händerna lite,
en fläta blev det  oxå. inspererad av Sunna o hennes vantar. Hade tänkt göra de med volang
men de rosa garnet var lite för tjockt.Vet inte om de ska pyntas med nån rosa pärla el knapp,tål
att fundera på :
Hoppas nu att Tösabiten blir nöjd.....Ler!

Har laddat med lite olika saker att sticka,nu när jag ska ta det lungt....Lagom t Jul...hur dumt som hellst,
iaf. så skulle jag vilja sticka en calometry, men jag får inte till den,läser antagligen fel nånstans
eller rättare sagt översätter fel fel o fel......Kanske nån kan hjälpa mej med detta projekt.
Mönstret finns på Ravelry.

Nu ska snabeldraken fram  så é det gjort t helgen. för sen ska jag parkera framför  dummburken med en stickning
i händerna och  chili Choklad Glögg ! Har inte smakat den ännu,så det får bli en upplevelse för smaklökarna.


Kommentarer

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-10 21:36:34

Den glöggen är underbart god! Vantarna blev snygga! Kram

Postat av: anette

Publicerad 2009-12-11 08:48:49

Svarta vantar är verkligen ursnyggt. Den rosa kanten blev verkligen pricken över i:et. Nu blev jag inspirerad igen.../ anette

Postat av: Soili

Publicerad 2009-12-11 09:20:18

Det blev jättesnyggt med rosa kant.

Postat av: Lena

Publicerad 2009-12-11 11:21:45

Jag har stickat ett par Calometry...så jag kanske kan hjälpa dej. Var är det du kör fast ??

Postat av: Mia

Publicerad 2009-12-11 13:42:44

Jag ska självklart översätta calometryn åt dig. Mailar dig när den är färdig.

Vilket garn menar du?

Det går alltid och beställa direkt av mig också.

Vill du jag ska maila dig vad jag har för garn?

Kram

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-12-11 20:39:16

Riktigt snygga!!!!! Ha en trevlig hels! Nu har jag "gjort slut", bloggen är dödad och pengarna är delade. Det enda som återstår är att jag har några av B's sockar som är ute på "påseende! Sen å gör jag som jag vill ler

Postat av: Ida

Publicerad 2009-12-11 21:05:11

Hej!



Jag skulle hälsa och tacka för paketet från mor min (stickmor). Hon är för tillfället iväg utan dator men återkommer när hon är tillbaka =)



Kram Ida

Postat av: Ida

Publicerad 2009-12-12 09:33:57

Sorry, var nog inne i fel blogg och kommenterade igår. Är dock osäker... Om det inte var du som skickade ber jag om ursäkt för förvirringen.



Kram IDa

Postat av: Stéphanie

Publicerad 2009-12-19 13:49:49

Vilka härliga vantar. Jag är imponerad. Jättesnyggt med den rosa kanten.



Du har en väldigt fin blogg också.

Postat av: Maja

Publicerad 2009-12-19 14:32:31

Vilka söta vantar=)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela