urmoderns

en blogg med lite av varje

Utlottning hos stickfrossa

Publicerad 2009-12-03 12:19:00 i Allmänt,

Hon lottar ut ett härligt grönt garn med röda pärlor !

jag får inte till det med att ändra bildstorleken,där av ingen bild.
men gå dit själva och se....

Håller på med sista trixandet inför julmarknaden och ska försöka komma ihåg allt annat oxå
som ska va me´...........ler! å de mina kära vänner är inte det lättaste ska jag säga,när minnet
tryter och undertecknad inte tycks kunna skriva upp allt på en lapp,nåja,jag har ställt fram en väska och eftersom det ploppar upp i skallen så skrider jag till verket på engång och lägger ner,ex: hammare,småspik en stor Julduk
ljuslyktor för mysfaktorn,det skymmer ju vid tre tiden...mina snygga mannekänger får jag INTE glömma.
CD-spelaren och en julskiva hade Helene med sej förra året så jag hoppas hon gör likadant i år med..............

Tur man har lugnet och inte stressar upp sej...kan vara lätt skulle jag tro !

Läste hos Mormors bod i går,om lite "låg/snuskig" humor,och det kan erkännas,att det har jag !

just därför lägger jag in en bild på en Tomte,men eftersom det inte är Jul ännu så har han inte fått på sej kläderna!

Allt ligger ju i betraktarens ögon....................




Återkommer med bilder från Jamtli,ska få träffa våran Rosenvante Live på lördag
det sej jag framemot.
Alltid trevligt att få träffas på riktigt,spesiellt för oss som bor långt bort från alla stick -cafeer

I morse hade vi -19,8 grader, nu är det  17,3.  så vi får nog ta fram Vargskinns Pälsen i helgen.
Finns ju inget dåligt väder,bara dåliga kläder !


Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2009-12-03 14:01:43

Hahahaha sicken fräck tomte :D

Postat av: Monica

Publicerad 2009-12-03 20:54:39

Tack för kommentaren på min blogg, hoppas att kakan smakar! Jag gillar tomten, är det du som har gjort den?

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-12-03 22:09:29

Underbar tomte, passar även min humor då . Lycka till på marknaden

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-12-03 22:20:58

Är på plats nu och vi gjorde inflygning över ditt enligt gubben.

Hoppas du får med dig allt som du tänker nu bara.

Ses på lördag.

Postat av: Anette

Publicerad 2009-12-04 09:36:09

Den där tomten skulle passa hemma hos oss också. :-)

Du ska se att du kommer ihåg allt du måste ha med dig.

Från att ha varit glad för att det har varit ett par minusgrader är jag ledsen idag för nu är vi på plussidan igen och all frost är borta.

Det kommer att bli en "skit"helg igen.

Ha det nu så bra på marknaden och jag hoppas du får sälja massor.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-12-04 13:38:55

Ska bli spännande att se bilder från jamtli! Jag sommarjobbade där en sommar när jag var 16 (ett tag sen). Skulle ha velat kolla in julmarknaden där iår! Jag får längta till en annan gång.



Ja, det är ju såna tomtar man vill ha! ;-)

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-12-05 11:14:57

Måste medge att denna humor passar mej oxå! Lycka till på julmarknaden. Här har vädret vänt så nu är här flera grader varmt o regn, brrbrr! Kram på dej!

Postat av: Ann

Publicerad 2009-12-06 14:25:55

Nu har jag en ny tävling, färdigstickat iofs, men det kanske kan vara intressant iaf.

http://annsann.wordpress.com/2009/11/29/tavla-och-vinn-en-tubhalsduk/

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela