urmoderns

en blogg med lite av varje

Barbie 50 år

Publicerad 2009-02-06 10:34:23 i Allmänt,



Läste att Barbie fyller 50 år.
Liten nostalgi tripp blev det....ler ! Jag har alla mina kvar ner packade,minns speciellt en docka
som jag hade trånat efter ett tid,tänk att jag fick den i Julklapp,gissa om lyckan var stor.
Det som var så specillt med jus det barbien var att med ett tryck på ryggen kunde man förlänga håret
el göra det kortare..........

Igentligen är det väl synd att ha dom nerpackade,men kanske skulle skaffa ett glasskåp
och plasera dom i.

Har ni kvar era dockor ?

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-06 10:44:17

länka gärna till min blogg om du tog bilden :-D ha en bra helg

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-02-06 11:45:59

Jag hade inga Barbie, jag lekte med Sindy istället. Men de har jag kvar, nästan allihop. Dottern har haft dem också. Har hemstickade kläder och hemskans massa köpekläder till dem. En häst vet jag att jag hade, och garderober o möbler.... Jösses, jag tror det är en hel flyttkartong med bara Sindygrejer. Var nog lite smått bortskämd, eller vad tror du?

KRAM o ha en trevlig helg

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-02-06 13:02:05

Har försökt att tvinga min dotter att fortsätta leka med barbie, men icke, hon har mängder men har aldrig varit intresserad, hmm undrar vem som ville ha dem.

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-02-06 14:22:03

Nu är min bild uppe! ;) Ja, jag hade inte så många Barbie dockor faktiskt. De få jag hade ligger nog kvar på vinden i Rudsjö.... Martina lekte lite med dom när hon var liten men hon var inte så intresserad av dockor faktiskt.... (liksom jag, jag lekte hellre med bilar ;) Men Lena (syster yster) hade en sån som man kunde dra in eller ut håret på.

Idag har vi snö i alla fall så nu är det vitt här! Tack och lov ;p Har du mönster på Åre mössan? Jag har letat lite för jag tänkte sticka en sån men har inte hittat nåt bra än....

Postat av: Agneta

Publicerad 2009-02-06 16:11:49

Har tyvärr inte mina Barbie kvar.Min lillasyster övertog dem och sedan gick de vidare i släkten.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-06 19:00:04

no du! Har jä jobb åt dä!!! lite spårlektion!!! ler

Postat av: susanne

Publicerad 2009-02-06 19:40:22

Hej och trevlig helg!

NEj några Barbie har jag inte kvar, lekte nog sönder de jag hade.

Har däremot en massa mjukdjur och en hel låda med My little Pony.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-06 21:54:49

ingen fara tänk på de till nästa gång för din egen skull man kan bli anmäld för sånt vill inte hota eller skrämma va bara försiktig hoppas du förstod mig rätt nu :-)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-06 23:40:22

Har en utmaning till dej!

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-02-08 08:42:24

Tack för beskrivningen/förklaringen! då ska jag nog få till en mössa jag å´! ;)

Maé råkes!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela