urmoderns

en blogg med lite av varje

har tänkt sy,som omväxling.

Publicerad 2009-02-25 10:30:59 i Allmänt,

I går när jag och barnbarnet  var i Strömsund och gick om kring o kollade lite
så upptäckte jag att tygaffären hade REA,gissa om jag gick in ?
jag köpte lite tyger som jag ska sy lite små "jox "av..........mer säger jag inte ifall det inte vill sej....

ska till Vetrinären i dag med  Esther o Domino,och risken är väl ganska stor att jag slinker in
i dag oxå,för jag fick inte kika som jag ville i går av naturliga skäl, som ni säkert förstår...
en 2-åring i en tygaffär...kul....NÄÄÄÄÄÄÄÄÄ !

Med Stickningen är det  bara "&%#3 !! vill sej inte alls....får bara repa upp,säger som PIPPI Långstrump
-jag får Spunk !


Nu ska jag ta fram "snabel draken "=damsugaren. min älste som började med att kalla den så.....



Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-02-25 10:41:00

Läcker mössa han fått grabben! Här står också snabeldraken framme, hemma med lite son som har vattkoppor och protesterar vilt när jag vill starta den för då hör han inte tv:n :). Jösses vad mycket snö ni verkar ha förresten, Ha det gott hälsar Susanne

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-02-25 13:42:02

Kan du inte ta en sväng med snabeldraken här med? SNÄLLA???? Jag lovar att bjuda på kaffe som tack....



Här börjar livet så smått återgå till det normala, men det kommer bakslag emellanåt såklart. Hoppas jag snart ska bli lite mer social igen, det känns att det är påväg.

Kramizzzz



Hoppas du hittar något skojsigt i garn, nej tyg affären menade jag såklart.

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-02-25 18:51:34

jag har fått ihop ett nytt mönster idag, kolla på min blogg. det kanskje kan få fart på din stickning igen

ha det bra

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2009-02-26 14:30:29

Hihi, vad trodde ju med en 2 åring i en tygaffär, hade varit bättre i en garnaffär meratt riva ner Ler



vad snygg kepsen var, stickade nått sådant till Jullan som hon hade väldigt ofta men nu är den för liten så jag tror jag ska skänka den till Röda korset för det är inget fel på den eller om du tar emot den...



Kramar

Postat av: urmor

Publicerad 2009-02-26 14:46:19

du som skrev att du fått ihop ett nytt mönster idag



det finns inget på den bloggen du länkade till

skriv gärna igen för jag blev nyfiken ler

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela