urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite mer av dagens händelser

Publicerad 2009-02-03 20:33:50 i Allmänt,

I dag har paketet med garn anlänt från Västerås.Mycke garn som jag ska använda till
att sticka kläder till fam. i Ryssland.
Tänk vad glad man blir att det finns människor som gärna skänker i stället för att sälja
till bra ändamål. för det behövs verkligen.

Kolla högen jag lagt på köksbordet


ser ni högen med mormorsrutor till vänster,dessa ska jag be min granne syihop till en babyfilt o fodra den
med fleece så blir den varm o go...


Jag fick en mönster tidning oxå,där bl.a denna var med.
Visst är den super söt,overallen m nallar
tyvärr så missade jag att vrida bilden rätt,men man får göra lite Nack-gympa.så ser man.
Några sådana overaller blir det till att tillverka innan Maj.då en kvinna kommer och hämtar mina
saker och tar med sej när hon åker  till Ryssland. hon brukat ta bilder och arr. en träff för oss
som håller på med detta.




Nu lite fina naturbilder jag tagit i dag


Grannens hus fick vara med,ser ni Hotagensfjällen i bakgrunden ?
dom syntes bättre i går,var väl klarare väder i fjällen då.



Vist är det vackert ?Himlen är så vackert blå. Ser ni Månen ovanför björktoppen ?


Denna bild får tala för sej själv....


Kommentarer

Postat av: Ulricha

Publicerad 2009-02-04 10:29:05

Oj, vilket garnberg! :-) Och vilket gulligt mönster.



Det är verkligen fint med snö. Här i Sthlm är det bara grått och slask :-(

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-02-04 13:03:55

Du vet hur du ska göra för att få mej att längta hem du!!! ;p

Ååååååh!! jag vill ha snö, minus 10 grader och åka skidor på sjön!!!! Men inte då... här är det nollgradigt, grått, visserligen lite snö på backen.... men tråååkigt!! Ska iväg och jobba snart :(

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-02-04 14:22:00

Så underbara bilder, jag bor definitivt på fel plats, nere i smålands mörka skogar finns inte en enda snöflinga, bara grått

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-02-04 16:05:22

Hejsan! Tack för kommentarer på min hobbyblogg, alltid lika kul! Även kul att kolla lite på din sida, ännu en pysselblogg jag kan titta in i. :)

Du skrev att du var frän Jämtland. Jag har bott i Östersund ganska många år fram till 2003. :)



Nåväl, garnet Wendy hittas på tradera! Däremot verkar just Unique blivit utbytt mot en annan sort, som säkert är lika bra. Men det är bara på tradera jag har hittat garnen i Wendy.

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2009-02-04 21:58:43

Du är riktigt flitig!!! Och visst bor vi vackert!!!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-05 21:36:12

Åh så härliga bilder. Jag har ju inte lika långt hem som syster (jag bor ju utanför Umeå) men vi har inte riktigt så där mycket snö - fast nu har det vräkt ner hela dagen och ska visst fortsätta så, man vet inte hur det blir. Lite hemlängtan fick jag när jag såg fjällen!!!

Postat av: Helen

Publicerad 2013-09-17 21:49:44

Ramlade in här och såg mönstret på nalle-overallen. Verkligen superfin. Du har inte kvar det och är villig att sälja det eller maila en kopia? [email protected]

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela