urmoderns

en blogg med lite av varje

Månadens stickpaket

Publicerad 2009-02-05 10:30:24 i Allmänt,

som jag skrev i ett tidigare inlägg,så har jag börjat prenumenera på stickpaket
från Galen i Garn,Denna månad fick  vi mönster o garn till Patent stickade Vantar i Dalegarns Ara
ett härligt garn att sticka i, garnet kan gämnföras med Milano ,kan kalla det för mini Milano
men glansigare o inte lika tjockt, Hoppas ni försåt vad jag menar.
Vi fick välja färg och jag valde Rosa/orange,och vantarna blev så här:



En av mina söner fick agera lite innan han for till skolan i morse.
Vantarna är Supersköna. Det blir nog flera par stickade av dessa.

Skickade en beskrivning på stickad blomma till Ann-Louise,samtidigt blev jag sugen att sticka en själv oxå
eftersom det var så längesen jag gjorde det.


Bilden blev kass,men man kan ana hur den ser ut....ler !
det ska  vara en stjälk oxå,men den har jag inte stickat nu.


I dag har jag börjat med en  hjälp-kofta igen,men har lite ideer om vad jag ska sticka till mej själv oxå
är sugen att prova sticka sockar på två stickor...det blir nog nästa projekt,bra
att varva lite.

Ha det gott !     

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-05 15:30:37

vantarna ser riktigt härliga ut!!!

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-02-05 18:11:01

Ja dom ser jättesköna ut! Är det tjockt garn? Blir det tätt eller glest (du förstår vad jag menar ;)Läckra var dom i alla fall! Äntligen ledig några dagar nu!! I morrn blir det städning (läs Sanering ;p) innan jag kan sätta mej och fippla med vantarna i tvåtrådigt garn......

Postat av: TvaNystan

Publicerad 2009-02-05 20:53:53

Har en utmaning till dej!!! Hos Mej!!!!

Postat av: grannkäringa

Publicerad 2009-02-07 18:25:29

Fin,Fina vantar.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela