urmoderns

en blogg med lite av varje

Nästa ledtråd

Publicerad 2009-02-08 13:28:19 i Allmänt,



I dag har Mia släppt 2 :dra ledtråden till februari månads KnitAlong
det veta "tusan" var det kan sluta.....skratt ! men det är faktiskt kul. Har aldrig tidigare
varit med på detta.

Mia har mycke kul på sin sida så klicka på hennes namn och samtidigt så ger ni mej en poäng..Ler !
jag ger den gärna tillbaka om ni länkar till henne från Er blogg.

I morse när jag var ut med hundarn så var jag tvungen att mäta snödjupet....trodde inte det var sant men det var 43cm
där det var lä.mätte en driva oxå 105cm huvva ligen,och detta har kommit sen fredag em
då snöröjaren var här.Nu ska vi iaf inte klaga på att det inte finns snö till Sportlovet v 10.
baksidan är att det troligt vis blir ravinras på grund av dumdristiga off pist åkare.

Hittade en beskrivning hos Järbogarn på Benvärmare som jag ska stick efter att jag gjort om beskrivningen lite
Får väl se hur det blir och om det överensstämmer med den bild jag har i huvudet......Skratt !!!!!!
Jag ska ha benvärmare i vit ull  och långa strumpor i flerfärgat...........
Om det inte blir snyggt så hoppas jag det blir varm iaf.när lovveckan är här och vi kommer att
vara i fjällen. skoteråkning,fiske,skidor, grilla det är vad som står på Pojkarnas önskelista och
då blir det väl så !

Kommentarer

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-02-08 13:38:42

Det e kul med benvärmare.. Jag gjorde ett par i höstas, tänkte göra nån fler. De är sköna! Det är faktiskt snö härnere i Sörmland också, men när jag var hem till ångermanland över jul, ja då var det riktig vinter. Det saknar jag ibland!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-02-08 15:08:10

Håller på med knitpick ett par benvärmare eller nått.... jobbar... så egentligen ska jag väl göra nått annat ler

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-02-08 20:59:31

Sebbe (sonen) längtar så efter att få köra skoter oxå så jag hoppas vi kan åka upp något framöver här. Härligt med mycket snö (om man slipper skotta ;P Fast är det sån där lätt snö så gör det inte så mycket med skottandet - värre är det när det är blötsnö!!! Huvva!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela