urmoderns

en blogg med lite av varje

utlottning på mössa o Slöjd i skolan !

Publicerad 2009-02-26 14:23:29 i Allmänt,



Lena lottar ut en fin mössa m. häng, jag tänke vara med o slåss om den......Ler !

sen läste jag i ett mail från sticklistan om Slöjdfrågans vara eller inte vara  som ordinarie ämne i skolan
eller om  slöjden ska tas bort och ersättas med  nyare ämnen som  bl.a. IT
Man kan gå in på Slöjdmagasinte och rösta Ja/Nej i denna fråga.
Ett TV program kommer att sändas i kväll ang. detta.

Jag har varit in och naturligtvis röstade jag JA ! 

Hur skulle det bli om slöjden togs bort från schemat ?   Dator kunskap är jätte/viktigt  om det finns med,men varför måste
Slöjden ge vika ?

 som gillar att sticka,sy  och  snickra !

Kommentarer

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2009-02-26 15:15:02

Hej Eva!



Det är inte jag som har tävlingen, sory har skrivit konstigt kanske, men gå in på länken så ser du vem som har tävlingen...



Förlåt/Kram

Postat av: urmor

Publicerad 2009-02-26 18:48:19

inte är det väl du som ska be om ursäkt !!!!

det var väl jag som hade för bråttom när jag läste

hahaha !!! men nu är det ändrat !

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-26 20:05:39

Där jag jobbade (innanlärarkarriärertogslut) hade vi handarbete (syslöjd) flera gånger iveckan, och en gång på schemat! I ettan lärde alla sig sticka, i tvåan virkade vi, i trean sydde vi jongleringsbollar. Ungarna älskade det!!!!

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-02-26 20:34:25

HAr något till dej!

Postat av: Lena

Publicerad 2009-02-28 19:31:10

Kul att du vill vara med i min tävling ; )



Ha en skön kväll!



Kram Lena

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela