urmoderns

en blogg med lite av varje

har anmält mej igen...

Publicerad 2009-01-23 18:47:34 i Byten,



Garn o The byte 3,har varit med på de två första så why nott, denna gången oxå.........

Nu är jag så nyfiken på mössan som någon därute ska göra till mej.........det är så spännande...

jag är klar med  min mössa,och skickade den igår.

bild kommer på den när jag vet att mottagaren fått den,mer säger jag inte....

Funderar faktiskt på att sticka januaris pulsisar,har varit lite lat på det området,men dom verkar ju inte så
avanserade,har reda färgvalet klart i skallen.....som vanligt.....

Nu ska jag ut med vovvarna sen ska jag och sönerna kika på ARN 2 med lite "gotta" till.

Ha de !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-01-23 19:43:50

Anmälde mig åxå idag och gav ett förslag på Garn & Kaffe... Har ju börjat jobba igen och dricker kaffe mest hela dagarna.... Kommunal....

Postat av: peter pc carlsson

Publicerad 2009-01-23 19:57:07

Härligt att kolla på Arn med barnen. Det gjorde jag med för ett tag sedan. Underbart.

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-01-23 22:27:22

Oj, då måste jag in och anmäla mej oxå ;) Arn2 var Sebbe (sonen) och jag och såg på bio men jag tyckte den första var bättre faktiskt.... men så brukar det ju vara, jag tycker 1:an är bäst... ;)

Pussa vovven från mej!!

Postat av: Susilull

Publicerad 2009-01-24 13:35:08

Tack för titten!

Det är faktiskt enkelt att sticka sockor på rundsticka, när man väl kommer på hur man skall göra. Jag fattade inte heller först, men lyckades lista ut själv hur det går till. Men jag har lagt upp maskorna och stickat första varvet "som vanligt", sen förde jag över till rundstickan, gäller att ha koll så man hamnar rätt med båda garnändarna.

Men jag vet inte hur man gör när man kommer till hälarna. Men det finns instruktion på YouTube, sök på magic loop knitting, ska nog kolla jag med!



Ha det bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela