urmoderns

en blogg med lite av varje

En riktig tråkväders dag !

Publicerad 2009-07-12 13:24:39 i Allmänt,

I dag har jag börjat på den virkade korgen,
men satte mej vi datorn och kikade på namn o dess betydelse
Varför ? jo jag måste komma på ett kort o bra namn som passar mej, har tänkt beställa namnband
att sätta fast på det jag tillverkar.....

När jag var in på mina namnbands sida så upptäckte jag att man kan välja på olika , stryka på el
sy på...VILLKET ÄR BÄST tycker naturligtvis att det man stryker på verkar enklast, men det är ju
inte alltid det enklaste som är bäst.
Nu får ni ge mej ett råd !! !

Var iaf in på svenska namn och  tittade på mitt eget namn, Eva = urmoder, Livgivaren ,hebreiskans chava
Männsklighetens livmoder Chavah
Johansson =  stor och stark

så med andra ord så är jag en stor o stark livgivare  

Nåja kanske nån av er läsare vet nån sida med fornnordiska namn eller Änglanam el dyligt
Där jag kan hitta ett bra namn.
Tycker att Urmodern är lite tråkigt namn att anv.   till detta ändamål.


Kramen !

Kommentarer

Postat av: Eva S

Publicerad 2009-07-12 21:11:39

Har just kommit hem från jobbet och slog mig ner framför datorn. Kikar hit o dit och hamnade här. Tycker själv det är roligt när besökare skriver en rad så då får jag ju försöka göra det också. Min erfarenhet av namnband som stryks fast är den att dom lätt lossnar efter några tvättar. Nu tvättas ju inte stickade plagg i 60 grader var o varannan dag. Om det nu är stickat du ska märka.

Må gott

Postat av: Soili

Publicerad 2009-07-12 22:02:25

Go'kväll.Kikar in som hastigast.Det där med namnband är inte så dumt,jag tror nog att det är bäst om man syr på det,har tänkt själv i dom banorna men har kört fast på namnet...hihihi...så jag är fortfatrande"namnlös"

Ntti,natti

Postat av: MonicaHansen

Publicerad 2009-07-13 07:27:45

Om baconmaten.. man får tänka om lite och ta bort orden 'istället' för.. öka lite på proteinmängden (kött, fisk, fågel, ägg, ost), och lägga till gräddsås, bearneise, creme fraiche..



Vissa grönsaker som blomkål, broccoli, brysselkål, haricot vertes, grönsallad går bra..



man äter inte mat som innehåller mer än 5 g kolhydrater per 100 g mat

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-07-13 10:49:14

Tycker det är enklare med dem man syr på för man kan inte alltid stryka på garn tänker jag. Namn e svårt! Jag e lite tråkig själv men namn på mina band, men å andra sidan är det då lätt att hitta åt mig..

Postat av: Anette

Publicerad 2009-07-13 21:15:19

Om jag får tycka till lite så tycker inte jag att Urmodern är tråkigt. För det är väl du? (Inte tråkig alltså utan du som person)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela