urmoderns

en blogg med lite av varje

FYND

Publicerad 2009-07-31 17:18:45 i Allmänt,



I går fyndade jag lite 2tr växtfärgat ullgarn  30kr/härvan
det gråa bet 25kr/härva
Ångrade att jag inte köpte mera av det bruna o Grå men jag får väl ta mej en tur på Söndag
(hon har stängt fredag o Lördag ) med förhoppning om att hon har det kvar.
Har lite Gnom tillverkning i tankarna framöver !

Hon har oxå billiga Vävgarner , hon tyckte det var svårt att bli av med dessa
så om nån läser detta och är intresserad,så kan jag ta reda på lite mera info
eller på annat sett vidarebefodrar ex bilder o dyl.
Enligt mitt tycke var det mycke o relativt billigt,nu är ju inte jag nån " vävare"
så jag kan inte prata för varan....Ler !

I dag har vi Sol & Regn om vartannat. kom en regäl Åsksmäll i förmiddags
Pojkarna har iaf. fått bada några timmar, gissa vad jag gjort under tiden..........Yes ! stickat såklart !
Håller på med en halskrage och har ärven börjat med en Yemen väst.

man måste ju ha så man kan alltinera lite , i väntan på svampen o att bären ska mogna....!

Kommentarer

Postat av: Tantstickan

Publicerad 2009-07-31 20:50:18

Så härliga garner....jag blir riktigt avundsjuk!



Fantastiskt mysiga bilder du har på bloggen.



Ha det gott!!

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-07-31 21:07:44

Åhh vad jag gillade de härvorna och tanken på gnomer, jag har faktiskt Alan darts mönster på svenska. Vad flitig du varit på stickfronten. du gör så mycket fint. Jag ska nog hålla mig till stickningen i fortsättningen, det ska inte bli fler kantareller här inte Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-08-01 10:47:19

Ja det var verkligen ett fynd!! Vart har du köpt det?? Själv köpte jag några härvor silke garn på rea hos Yll o Tyll i Uppsala i torsdags. Ska nog bli en kofta tror jag... Idag ska jag koka saft! Plockade sv och röda vinbär och krusbär hos min grönsakspolare Sven igår. Ekologiska förstås. Fast nog smakar norrländska svarta vinbär bättre ;)

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-08-01 18:52:49

Vart var du då?????

Postat av: Tina

Publicerad 2009-08-01 21:06:47

Vilka fina garner, vad ska det bli av detta ?

Så härligt go halskrage i förra inlägget, den värmer skönt till vintern.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-08-02 11:45:55

Riktigt snygga garner! Och biligt!! Hade ju varit kul att hitta lika billigt här nånstands förstås. :) Men jag har egentligen garnstopp... haha!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-08-02 16:15:28

Du är varmt välkommen hit och äta bullar med oss. :)

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-08-03 18:47:44

Fina garner du fyndat. Kul att du var inne på min blogg och kommenterade bilden. Sunna hade nämligen skrivit förut att då kunde jag ju bestämma träff med dig när jag åkte upp till Östersund. Så det blev ett kul sammanträffande. Jag återkommer.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-08-04 20:20:28

Jag yrar upp till dig på momangen! Himlans fina garner! =o)

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-08-08 14:23:40

Vilka härliga Gnomfärger.. he he. jaa sanart är det väl dags att sätta fart med att tillverka dem. Yemenvästen ser lite frestande ut att göra. Har sett att en del bloggerskor har gjort den.

Kram!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela