urmoderns

en blogg med lite av varje

JUNSELE

Publicerad 2009-07-27 21:37:59 i Allmänt,

I går var vi en sväng till Junsele Djurpark.



Två av mammas "rat"-ungar !  snyggt va ?!



En vit Lejon hane 11 månader,dom har en 8 månaders hona där oxå.
dessa två skall till en djurpark i Tyskland så småningom.

Jisses ! va snygga dom var,eller hur ?



En annan söt- nos kanske omkring en månad gammal Älg kalv.



En söt liten Lo-kattunge, några veckor gammal
ungefär lika stor som en vuxen  tamkatt.



En riktig Old-boy.... Björn hanen fyllde 30 i år och väger 450 kg....
skulle inte vilja möta honom på tu man hand i bär skogen.
men det är nog ingen risk för vi pratar så i skogen så dom hinner upptäcka oss o sticka
innan vi hinner se skymten av nån.......
Det lärde mej min far att om jag var ensam ute i skogen skulle jag leva om,så inget  stort djur blev
överraskat och gick till angrepp, och det var nog ingen dum uppmaning.

Det var lite av gårdagen.
Jag håller på att omorganisera här hemma, Kastar,möblerar om och så hinner jag sticka nån maska emellanåt

Förutom den vita mössan har jag stickat en Rosa, en vit halsduk och håller på med ett par baby sockar
bild kommer.

Nu ska jag kika på Beck och drick varm Choklad med vispgrädde....mums !

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-07-28 09:12:17

Vilka härliga djur!

Hoppas ni har det bra hela familjen!

Postat av: Pärlmudden

Publicerad 2009-07-28 17:09:49

Hoppas allt är bra!

det var mysiga djur på bilderna, men kanske inte lika mysiga i verkligeheten

KRAM

Postat av: sunna

Publicerad 2009-07-28 17:38:31

Varm choklad med vispgrädde, varför har jag inte tänkt på det, det är ju precis det som fattas mig, underbara djurbilder

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-07-28 19:08:23

Ojoj ni har varit i min grannby! :) Är ju uppvuxen i byn söder om Junsele (Näsåker) och gick i högstadiet i Junsele.. :) Kul att se bilder!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-07-28 19:27:54

Paret längst upp var sötast. :)

I Junseledjurpark har jag varit för många, många år sedan.

Om jag minns rätt så vann min mor och far en ryggsäck på en tävling där i parken. Mamma skulle trä en tråd eller något sånt genom pappas kläder och hon sa åt honom att stå still. Paret de tävlade emot försökte hjälpas åt och deras teknik fungerade inte alls. Ryggsäcken var orange(om nu inte minnet sviker mig helt).

De brukade ha en trivselkväll i veckan under sommaren och jag tror han som höll i det hette Henning. Undra om det inte var på torsdagar.

Jaja, minnen kommer fram ibland när man läser bloggar om platser man varit på.

Ha det så gott och jag hoppas att ni hade fint väder när ni var i Junsele och att ni har fint väder även idag, för det har vi.

Postat av: Monika

Publicerad 2009-07-29 14:19:21

Håller med föregående talare, björnryttarna var sötast av alla. Älgen kan nog bli god som stek när den blir lite större =)

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-29 15:26:48

Gulldjur, och ungar ler

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-29 21:40:28

Åh vilken dag ni har haft bland alla djur och med varm choklad på kvällen. Blev lite avundsjuk där.

Kramizar Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela