urmoderns

en blogg med lite av varje

Kvällshimmlen brinner....

Publicerad 2009-07-16 23:23:07 i Allmänt,



Nu när jag var ute med hunden så var himlen sååååååå vacker,så jag var tvungen att fota...
det ser mörkt ut på g.av. motljuset,men ni som är norrlänningar vet ju att vi har ljusa nätter, det blir lite mörkare mellan 00,00 -01,30 ungefär.

Ett tale sätt är att : kvälla rö,ger måran tö  =  kvällen röd ,morgondagen  tö (vackertväder) m.a.o
det ser konstigt ut när man ska försöka översätta så alla begriper...........Ler !

För att återgå till halskrage bilden: Ja visst är det snyggt med halskrage o Linne !

Jag har en son som har ont i halsen o Ögoninflamation,en riktig höjdare så här på sommaren
men eftersom jag gillar vad de sk." kloka gummorna" = kuckelmakare, höll på med så har jag
kokat äppelskal o silat,så i dag har han tvättat sina ögon flera ggr. med avkoket o säger att det känns mycke bättre

Har testat det tidigare o jag vet att det funkar,skönt att slippa kletig salva ,eller hur ?!

God Natt allesamman nu ska jag gå o knyta mej !

Kommentarer

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-16 23:36:34

Vacker bild!



Nattinattiskramizar

Ulrica =o)

Postat av: sunna

Publicerad 2009-07-17 10:54:21

Jag gillade verkligen bilden du tagit på hundpromenaden, många gånger glömmer vi titta på det vi har närmast. Jag tyckte om halskragen också, hur har du gjort? Kan ju vara något till vintern. Själv sitter jag på jobbet nu och ska stanna här till söndag kväll, känns lite tungt när man tittar ut, ha det bra

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-07-17 17:05:09

UNderbar bild!!!! Häxa??? VAd heter Långåarna???? Jag dör av nyfikenhet.... ÄLsklingen är därifrån hel och hållen.....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela