urmoderns

en blogg med lite av varje

Lite Pyssel...

Publicerad 2009-07-30 11:25:51 i Allmänt,

Här kommer lite bilder på vad jag pysslat med.........



Pojkarnas Farmor fyllde år i går,jag gjorde detta kort till henne.
Det gröna var lite mörkare i verkligheten.



En färdig stickad halskrage,den blev riktigt skön att ha på sej.



En mössa stickad på tvären och  ett par baby sockar
och ett par för en 2 åring,stickade i VIKING strumpgarn.

Märkte när jag laddade in bilden på bloggen att jag missat att rotera bilden rätt
men det "bjuder" jag på.....skratt !



Denna håller jag på med just nu,hittade beskrivningen hos Drops.
Det ska virkas en kant längst ner .
Vi får väl se hur slutresultatet blir,om den duger el om den repas upp o blir nått annat.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-07-30 16:26:09

Läckra saker du gjort/håller på med!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-07-30 21:28:38

He blir nog bra....

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-07-30 23:34:57

Oj, va flitig du är.. halskragen ser jättemysig ut. Härlig mössa och så söta sockar..

Spännande att se vad det blir av det snygga blågröna garnet.

Kram på dej från mej!.. ;)

Postat av: sunna

Publicerad 2009-07-31 21:09:18

Den vita halskragen ser underbar ut, berätta mer, har fyndat ett tjockt ullgarn på tradera, det skulle nog funka till den

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela