urmoderns

en blogg med lite av varje

Momma brö !

Publicerad 2009-07-14 23:40:45 i Byten,



Baka baka liten kaka......



sen ska den sopas av och upp på "baksterfjäla"



och skjuts med den in i ugnen.....



Sen ska kakan delas.

Visst har jag duktiga pojkar,jag måste få skryta lite för detta klarar dom galant
Dom har fått vara med sen dom var små....och det har väl satt sina spår ! och dom tycker det är kul oxå.

det är väl bra så slipper man vara utan mjukbrö även sen man inte orkar bara själv....skratt !

Barnbarnet var med och bakade sin första kaka i dag


Här kavlas det,efter instruktioner av "farbror Victor"
kolla konsentrationen !
Victor skötte gräddningen,för lille- man är för liten för det momentet ännu.



Se sån fin kaka han fick till............





Dom två sista bilderna får tala för sej själv.

kan iaf. tala om att det smakade himelskt med messmör på ! ! !

Gissa vad jag gjort i kväll ? Jo jag har varit ut på en Hundpromenad ! Yippie !
Tog med mej en av älste sonens o hans sambos hundar,känns riktigt bra.
det kommer säkerligen nån bild på à gamm momma = gammal mormor,det är mamman till min Esther
hon är 11 år,men så pigg !

Nu är det sängen som hägrar och lite Raija läsning !

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-07-15 11:43:43

ÅÅåååh, vad jag blir avundsjuk nu!! Tänk, när det är lite ljummt så där och så messmör på.... bättre än alla oxfileer i världen!! Ja, va duktiga dom är! Bra att dom får lära sej tidigt, det är nog en konst på utdöende annars tyvärr. Läste att det knappt fanns folk som kunde slå med lie längre utan att dom fick hyra in bulgarer för att göra det!! Sorligt!! Nu ska jag iväg å jobba, suck!! Kramisar!

Postat av: Linda

Publicerad 2009-07-15 16:07:23

Det ser underbart ut att få baka så där.

Zorro e 3 mån idag det går jättebra med honom.

Kramizar Linda

Postat av: Monika

Publicerad 2009-07-15 16:14:01

Jag älskar stenbakat bröd. Till för några år sedan hade vi tillgång till vedspis, men tyvärr har vi inte det längre. Suck!

Hoppas ni har det härligt däruppe hos er och att ni inte regnar bort. Vi har en fin dag idag, det har bara regnat lite i morse. Man får passa på att njuta.

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-07-15 22:31:29

jisses så gott det ser ut

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-07-16 10:12:55

ser underbart skoj ut, det skulle jag gärna proväta men utan messmör, läser du Sandemos rajja? har den serien kvar annars sträckläste jag isfolket förra sommaren, fyndade alla böcker på loppis för 100:- nu fick jag tag på blodsbröder ska också vara en av hennes. Fina tofflor, du lägger upp ett lager till vintern, kram

Postat av: Elin

Publicerad 2009-07-16 13:12:31

MUMS VA GOTT. :)



Hejsan...

Vad roligt du var in och kollade på Stickhjälpen, angående Yemen...

Ok, inga problem. Maila mig bara så kan jag fixa det.

Håll muskmappen bara ovanför min mail så ser du mailadressen, jag har dock inte outlook.

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-07-16 21:57:34

Isses amalia sicken brödspade! Har nog aldrig skådat en sådan stor en! asg



Kramiz igen

Ulrica =o)

Postat av: Anette

Publicerad 2009-07-17 07:46:31

Kan ju inte säga annat än att det vattnas ännu mer i min mun efter tunnbröd.

Tur att grabbarna har lärt sig så de kan föra traditionen vidare. :)

Postat av: Angelica

Publicerad 2009-07-17 14:14:21

Hej =)



Jag är medlem på denna sida o har redan börjat tjäna pengar där =)

Bara att gå in på denna länk o bli medlem du med. Bara ett tips ;)



http://www.woopa.se/?ref=lollanbollan



Kram =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela