urmoderns

en blogg med lite av varje

de é måndag...

Publicerad 2009-06-15 13:36:31 i Allmänt,

I dag har jag varit till H-centralen i Strömsund och fått mitt finger omlagt,det blev lite smidigare förpackat
denna gången. Det såg  iaf. fint ut och verkar läka fint. och det känns ju bra.

När vi ändå var i Ström så ville min yngste passa på att bada på deras Friluftsbad.

Det var +9 gr i luften och blåste "småspik"
I vattnet var den  +24gr.
Han tyckte det var riktigt skönt,men det tyckte inte jag,jag frös om fingrarna....Ler ! faktiskt sant.....man skulle haft
vantar. jag stickar sockar just nu,skulle kanske sticka vantar istället - hahahaha !



Så här ser det ut,bassängen för de allra minska kom inte med,men det finns en.



ser ganska solokvist ut när han kommer simmande, eller hur ?



Å så det obligatoriska  !  att stå på händer. !

Han fick mej att lova att det skulle bli  mera bad i veckan.
får väl ta det när vi ska hämta Jocke i Hoting ,då passerar vi ju badet...

I  går vräkte det ner regn och i natt öppnades alla portar på vid gavel...vet inte vad jag ska kalla det
vaknade iaf av allt "styggväsen", men i dag är det uppehåll mellan skurarna så det kanske blir
som dom lovat....BÄTTRE VÄDER.....

Ha dé !

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-06-15 15:31:23

Det var ju iallafall ingen trängsel i vattnet. :)

Gillar inte riktigt fästinghalsbanden, taxen har haft ett eller två, innan han kom till oss och han fick jättefula sår när fästingen satte sig på honom året efter(de blev variga). Katterna tål inte hundarnas så därför har vi inte haft på dem heller. Och våra katter(de två äldsta) är jätteduktiga på att tappa halsband också. :)

De har lovat bättre väder till imorgon, men jag tror det inte förrän jag ser det.

Ha det bra!

Postat av: Cristina

Publicerad 2009-06-15 19:45:10

Hej o tack L. Försöker få en kläm om allt vad blogg o bloggning innebär. Inte helt lätt. Härligt badväder ;). Han påminner om min dotter som är 23. Tror hon föddes med gälar. Sen är ju 24 gr i vattnet helt ok, värre när man ska upp. Hoppas fingret blir ok snart.

MVH Cristina

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-15 21:05:27

Hejsan! Sitter nu uppe i Dalarna och har inte fått det mobila bredbandet att funka förrän nu!

Regnet har öst ner hela helgen och så ingen dator! suck! Gör ju inte saken bättre att höra att solen skiner hemma i Skåne! Nåväl, sticka kan jag ju, inga bandagerade fingrar här!

Skrämmande att de inte undersökte fingret bättre från början!

Hoppas du inte får några värre smärtor utan blir frisk och kry och kan bada med grabben när det blivit varmare! :) Kram

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-06-16 09:11:25

Ja det såg lite öde ut på Näsviken ;) Inga turister än förstår jag eller törs dom sej inte ut i regnväre heller.... Det går ju bra å bada när vattnet är varmt i alla fall - temperaturen på luften spelar mindre roll ;) Va bra att du kan sticka lite i alla fall trots op. Det är ju hopplöst att sitta och vara helt gäralaus!

Kramisar från Enköping (där solen faktiskt tittar fram idag!!!)

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-16 21:27:10

Ja ja, gossen kunde i alla fall röja bäst han ville utan hänsyn till någon annan. Imorgon skall jag med yngsta sonen och hans kompis till Stadsparksbadet i Borås. Tror inte att det är lika folktomt där, kanske huvudsakligen för att det är inomhus.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-06-17 12:23:03

VArm och skönt!!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela