urmoderns

en blogg med lite av varje

HAGELSKUR

Publicerad 2009-06-03 18:25:00 i Allmänt,

I dag fick vi en riktig hagelskur.....





det ser ut som potatisgryn...Ler !


Har sytt klart Halskragen oxå

Så här blev den, pluss ett glasögonfodral och ett etui för lilla saxen



Första kragen jag sydde var ämnad till skoteråkningen, men dom är sköna när
man åker Motorcykel oxå, isf. snusnäsduk !

Jag gick en kurs i skinnsömnad när jag väntade mellansonen,och det har blivit en hel del sytt
genom åren, och  eftersom det funkade att virka så tängte jag prova att sy oxå och det gick bra.

Såg att sunna lagt ut mönstret på en annan varian av Tofflor,så det är stor risk att det blir att provvirka
sådana  framför TV:n i kväll,när det är, Halv åtta hos mej  & Rent hus...

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Ann-Christin

Publicerad 2009-06-03 21:26:34

Sy i skinn är något jag alltid velat lära mig. Man kan göra så mycket roligt och praktiskt. Och skinn blir ju bara vackrare när man använder det. Den här halskragen verkar intressant.

Postat av: karråååååå

Publicerad 2009-06-03 21:28:58

www.diradiro.blogg.se VA MED O TÄVLA

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-03 21:49:41

Hagelskur i juni? Här nere skulle vi sagt "typiskt aprilväder" men uppe hos er är väl vädret en aning senare än hos oss. Blir det "typiskt juniväder"då? Fniss!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela