urmoderns

en blogg med lite av varje

MIDSOMMAR

Publicerad 2009-06-18 16:33:33 i Allmänt,





Jaha ! då har vi kommit så långt. Känns inte riktigt så,antar att det beror på vädret

I dag har vi sol och + 23,4 gr ,men det blåser som bara den,men hellre blåst än "spö-regn"

I dag har jag tagit bort bandaget av fingret,så nu har jag bara ett plåster på.
Riktigt skönt,går att träna fingret ganska bra.Fasst det värker i leden förstårs
men allt som inte dödar härdar.

Man märker villka som är ens riktiga vänner iaf. som oxå ger och inte bara vill ha.
trodde inte  jag hadde sådana men har till min överraskning fått en.

Det hadde kännts kul att få ett telesamtal  iaf. med frågan hur man mår.
Men så är det ! Nu vet jag hur jag ska förhålla mej.

Har börjat att sticka en ADIDAS Overall till Barbie,får väl se om jag klarar av det.... 
har fått en önska om en klänning och lite annat smått o gott oxå.
och det kan ju vara lagoma projekt nu till att börja med.......

Lite nördigt eller hur....?

Känns lite såhär nu nar det varit så grått väder.


GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA !


                            




Kommentarer

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-18 19:22:14

det finns inget som gör så ont som när man upptäcker sanningen, många gånger tror jag att man egentligen redan visste men att man valt att blunda. stå på dig och hitta en ny vän. det finns faktiskt. Synd vi är så långt ifrån varann, är säker på vi skulle ha kul ihop

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-06-18 19:39:42

Glad midsommar!!!! Var du i lorås i helgen???? Ville men härjedalen drog mer....

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-06-19 09:18:01

Glad midsommar! Härligt att det börjar hända lite bra saker med fingret. :) Hoppas ni får en fin midsommar uppe i Jämtland, det är vad jag hoppas på här också. Inget mera regn!

Postat av: PiaiLappland

Publicerad 2009-06-19 10:55:39

Din blogg är så fin med alla rörliga bilder. Hur får man tag på såna ? Du har en massa annat fint också.

Skönt att ditt finger fungerar bättre.

Har fortfarande trassel med att komma in på stickamera:s hemsida. Hoppas att sonen kan fixa till det då han kommer på besök.

Glad Midsommar Pia

Postat av: Anette

Publicerad 2009-06-19 14:50:26

Trevlig midsommar på dig också!

Här skiner solen ena stunden och ösregnar i nästa.

Tycker inte det är nördigt med att göra dockkläder. Har du sett hur dyra de är i affärena och förresten det måste vara mycket roligare att ha dockkläder som inte varenda unge har.

Kram på dig!

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-06-19 17:21:26

Halloj.. Här har vi också sol.. tänk att den ville lysa på oss denna midsommar.. jaa, lite trist när de som man tror är vänner inte bryr sej alls..

Det blir inte Jämtland och Norge i år.. snyft!!

Vi har ju varit där i sex år på rad nu..

Det blir Skåne en vecka i stället.. Blir nog härligt det också.

Ha en härlig Midsommar.. Själv har jag sillat och nubbat så är såå mätt nu.

Kramar i massor från Mej..:))

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-20 12:19:49

Vissa vänner behöver man och andra egentligen inte. Man är också ibland den vän som blir behövd av någon och då måste man ställa upp, i alla fall det finns balans i vänskapsförhållandet och inte tenderar att någon utnyttjar den andre, då skall man genast avsluta. Som morsan sa en gång, mister du en pojke står det tusen kvar i kön. Det var var nära hennes tänder åkte ut då, i alla fall mina tankar.

Ibland reparerar sig sådana här skador sig också. Om du vill, ge det tid och se vad som händer.

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-20 23:39:56

Måste fråga, bor du i Arvidjaur? Skulle vara fantanstiskt i så fall, har en del släkt däruppe.

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-21 07:14:48

Fick någonstans höra att du var från Arvidsjaur, fick nästan hicka. Men naturligtvis kommer jag i närheten hör jag av mig. I sommar skall vi till Dalarna, en bit på vägen men inte riktigt ända fram.

Vadå sticka pannlappar på rundsticka?, hur då?

Kramar Monika

Postat av: Adam

Publicerad 2009-06-21 12:57:28

Jag skall upp till släkten i Arvidsjaur om två veckor. Det skall blir riktigt kul. Kollade på vad mamma har skrivit här och allt är typiskt min mamma. Och tänka sig, hon stickar barbiedockskläder också. Ha det så bra!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela