urmoderns

en blogg med lite av varje

Sjung om studentens lyckliga dar..

Publicerad 2009-06-05 10:20:07 i Allmänt,



Tänkte passa på att visa studentmössan jag virkade i gårkväll.
Återigen dålig skärpa på bilden,måste nog rengöra lincen....Ler !
Den var snabb o enkel att virka, passade mej  perfekt..

För att fästa den på Paketet så drog jag snöret genom det lilla obefintliga hålet i mitten
anv. en stoppnål som hjälpmedel.

Åh ! så länge sen en annan tog studenten,fattar inte det för så gammal kan jag väl inte vara ?!?!?! skratt ! !
jaja, man é ju inte äldre än man känner sej ! ibland 90 och ibland 25 se lá vié !

Vi ska snart iväg och gratta den lyckliga studenten, missade utsläppet men "fint folk kommer sent" !

Ha en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-05 12:06:29

Jag älskar fina paket, din virkade studentmössa var perfekt, något jag får ha i åtanke till nästa studentskiva. Debbie Bliss har jag beställt från England, brukar passa på om jag ser att någon säljer ut garn. Jag vet sällan i förväg vad garnet kommer att bli, men det brukar lösa sig med tiden.

Älgen var ju riktigt oartig som kom i vägen för er bil, fast å andra sidan hade den nog inte planerat detta illdåd då den själv fick sätta livet till. Undrar om det blev älgstek av den eller om den helt enkelt gick till förbränning?

Postat av: Garnmoster

Publicerad 2009-06-05 12:08:07

Jisses, jag har INTE beställt Debbie Bliss från England eller någon annanstsans ifrån heller, bara ett av hennes garner. Så tokigt det kan bli =)

Postat av: Samtal från min trädgård

Publicerad 2009-06-05 18:47:31

Vilken fin liten hatt! Virka har också blivit en av mina grejer, sedan jag lärt mig det, önskar bara att jag kunde ge mig i lag med lite större projekt som till mig själv exemplevis och inte till alla dessa sjalar. När ska jag hinna gå med dem?

Postat av: Ingrid

Publicerad 2009-06-06 09:57:48

Jättefin! Hoppas du fick en trevlig kväll!

Jag får väl också börja virka som alla andra! Har inte varit min grej precis, spänner handen för mycket och får nästan kramp :)

Förresten - hur infogar du animeringarna (de rörliga bilderna)? Har försökt men då står de still!

Ska man infoga dem som något annat än bild?

Kramar och lycka till med op.

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-06-06 14:46:51

Ha jag blir aldrig äldre än 27 och kan inte tänka mig att du blir det heller, vi har inte student förrän nästa vecka. ska nog kolla in det där mönstret, ha en bra helg

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela