urmoderns

en blogg med lite av varje

Hundträffen i Östersund

Publicerad 2009-03-01 11:44:02 i Allmänt,

Hej på er allihopa ! Åker ni Vasaloppet i dag ?...Ler !
Jag kar kikat från o till och har TV:n på så jag hör......

I går var det hundträff,vi var 4 st som hade valpar från samma kull,och alla fick
godkännt vid det test som görs i den åldern,Vi var STOLTA hussar o mattar !!!!!!!! som klarat av det så långt.
Sen var det äldre hundar oxå med.är inte säker med det var nog       omkring 15 st m familjer.

Det ska vara tre träffar på 1år,just för att se hur hundarna mår o utvecklas och  vad dom kan o tolererar
det är en hel vetenskap...Ler !
D kullen som våran kallas eftersom dom heter på D.Domino=våran, Donaldo bor i Bräcke
Dotti bor i Ytterhogdal(om jag inte minns fel) och Dobber är bosatt i Kärlarne.
Dom var väldans lika varandra.

Fick Foton av Donaldos matte,så här kommer att på Urmodern själv och Domino




Ska få flera foton  senare,kanske det kommer nått foto på dom tillsammans.
Vi hade sån himla tur med vädret,man skulle nästan behöft solbrillorna på.........

Det var lite Hundprat ! nu ska jag inte trötta ut er mera med detta ämne.....

På stickorna just nu har jag Tofflor,fick ett mönster av sunna,bild kommer när dom är klara
tänkte ta med dom till Åkersjön nästa vecka.

Ska kolla vad månadens KAL kan vara oxå. ni kan ju gå in o Rösta på Februaris KAL
hos Galen i Garn,vi är iaf 6 st som lagt in bild på vara alster.

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-01 13:21:33

Vilken härlig bild på er! Och vilken massa snö ni har,,, Vi som har bara så att det täcker grässtråna och knappt det :))) Solen skiner och det är runt nollan men i torsdags var det 6-7 plusgrader under dagen, så den snö som kom förra söndagen försvann nästan helt. Hoppas att ni får ett riktigt skönt sportlov, det har vi haft veckan som var!

Postat av: sunna

Publicerad 2009-03-01 22:30:15

Vilka puddingar ni är, båda två givetvis

Kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-03-01 22:38:12

Isses va me snö du har! Va roligt! =o)

Jättefina är ni också!



Du har något att hämta hos mig.



Kram

Ulrica =o)

Postat av: kicki

Publicerad 2009-03-01 22:58:42

Hej! Du har ngt att hämta hos mig!

Va fin vovven är och vad han har växt. Syrran fick hem sin valp nu i helgen å han är sååå söt.

Postat av: Häxstickade mamman i Jämtland

Publicerad 2009-03-02 07:13:16

God morgon vännen!



Här är det trötta människor idag, bara jag vaken än men så somnade jag tidigt som vanligt Gäsp



Julia är i fjälle, nu kom jag inte ihåg vad det heter just nu Ovanligt jo nu kom jag på det Gräftåvallen...



Här var det 20 grader kallt igår men under dagen var det bara 5 så vi var ute, jag kunde sitta och sticka på bron och det kändes skönt...



Snart är det påsk, kanske man skulle ta och kika över till dig då, lägenheten är fortfarande ledig Ler



Kramar

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-03-02 14:03:34

Prickade in bästa väderdagen.... HAr en utmaning till dej!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela