urmoderns

en blogg med lite av varje

sockan o schäfervalpen Domino

Publicerad 2009-03-24 23:10:29 i Allmänt,



sockar jag håller på att sticka,kommer inte i håg vad garnet heter eftersom min busiga hundvalp
snodde banderollen,det är iaf. 75% Ull.
Han är snabb den lille eller oxå är det jag som är för långsam.

det är ett lätt mönster som går snabbt attt sticka och snyggt tycker jag oxå att det blir........."eget skryt....."

Kolla vilka stickor jag använder...! jo dom jag fick av min hemlis,som jag tror jag vet vem det är ...Ler !
dom är ju underbara att sticka med,ska köpa flera i div. storl.

Sen min hemlis ,om du läser detta kan du väl tala om var du köpt TUBen.



En bild på "odågan" i TV soffan. igentligen är det en riktig raring full av bus,som får sina tok-ryck
ibland. han är iaf rumsren och blir 5 mån  i April
Han  växer så det knakar,tycker att han var  liten  alldeles nyss och knä vänlig.
fasst det tror han att han fortfarane är....Skratt !
Kolla in hans öron ! riktiga "paraboler" eller hur !

Till min häpnad är det många som vill vinna en handduk,det trodde jag inte.men det glädjer mej.
En granne till mej har beställt 8 st...när ska jag hinna sy dom ???? tur att jag har en månad på mej
skämt å sido,visst hinner jag det.
har lite annat i skallen som jag ska testa att sy oxå.I bland är man en riktig  idé -spruta och
andra gånger står det hellt still i skallen , vad det nu kan bero på !

Kommentarer

Postat av: ewastina

Publicerad 2009-03-25 08:27:27

morning på våfflans dag ha det bäst .. klart att man vill vinna dem så snygga och nu blir jag nyfiken var kan detta bli ??

Postat av: ewastina

Publicerad 2009-03-25 08:27:30

morning på våfflans dag ha det bäst .. klart att man vill vinna dem så snygga och nu blir jag nyfiken var kan detta bli ??

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-03-25 08:38:34

Men du de ser riktigt bra ut, jag har faktiskt inte själv provat mönstret, måste nog göra det, nu är i alla fall ett till mönster på väg till dig.

Ps vi kolla hundvalp igår

Postat av: garnlivet

Publicerad 2009-03-25 19:10:20

Snuggt mönster på sockorna.

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-03-25 20:43:33

Snygga sockar! Nog hinner du ler eller så får du dressera vovven...

Postat av: Marie

Publicerad 2009-03-26 17:29:25

Så söt hund! Och sockorna är inte så tokiga heller!

Postat av: Häxmamman i Jämtland

Publicerad 2009-03-29 07:10:48

Wow, jättesnyggt mönster, roliga stickor...



Vad roligt att du fått beställningar det är alltid skoj, jag fick en hel del beställningar på kragarna som finns på hemsidan men nu är jag less och har hittat Miniraggi och har stickat 3 par strumpor på 3 dagar så det ska bli 4 par till, en kompis har fyllt år (hon som jag var pappa stand in åt när hon fick barn) jag tänkte att det må väl bli skaplig present med ett par strumpor/familjemedlem för de har ingen som stickar strumpor till dom...



Han ser ut som han har riktit in sina paraboler mot kamran Dittitttititit låter det Ler



Nä då han är sååå söt/Kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela