urmoderns

en blogg med lite av varje

Detta har jag åstadkommit

Publicerad 2009-05-02 16:23:29 i Allmänt,

Tänkte visa vad jag använt symaskinen till...



Så här blev handdukarna,hoppas bara att mottagaren blir nöjd....



Sen jag sytt handdukarna så  gjorde jag klart denna bonad
som kommer att hamna i Småland
Bägge paketen flyger i väg på Måndag.

Har stickat oxå mellan varven. Sjalen växer men jag vet inte hur långt jag ska sticka den för
att den ska bli stor nog.......

Månadens KAL är klar,men den blev för liten för mej,så jag får väl gebort den.
Stickade mössan enfärgad, gillade mönstret,så jag ska nog försöka göra den lite större
inte på omkretsen men "höjden" el vad man säger



Sen har jag börjat med ett par sockar,trotts värmen....Ler !
fick detta mönster av Sunna som jag var tvungen att prova.
Det är Lätt som en Plätt att sticka och jag tycker att det blir snyggt oxå....skryt ! ! !
Här har jag stickat en bit på skaftet:



Blev väl inte bästa bilden men det bjuder jag på...Skratt !

Ha det så gott i värmen !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-05-02 17:44:36

Har du inte ledigt när solen skiner? ler Jag har försäkt avmaska en disktrasa... men det var mig övermäktigt...

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-05-02 22:25:51

Mottagaren blir supernöjd. Kom på att fårens bakgrund är grön.. kunde inte bli bättre. Säj till hur vi ska klara av finanserna.. ;)

Jättrfin bonad och snygg mössa..

Kram

Postat av: sunna

Publicerad 2009-05-02 22:51:14

Så himla duktig du är med symaskin, du är en tusenkonstnär tror jag.Jag sitter på jobbet och smygäter jordnötter och cocacola, inte det bästa mellanmålet kanske men vad gör man inte för att pigga upp tillvaron(kastar nötter på chefen)tänkte smygvirka lite sen, håller på med min apverkstad, stora planer, Kram kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-05-03 09:59:52

Väldigt fina saker du har pysslat med! :D Jag gillar handdukarna skarpt!

Postat av: Susanne

Publicerad 2009-05-03 19:18:23

Vad mycket fint du har hunnit göra.

Hoppas du och alla de dina mår bra.

Postat av: Elin

Publicerad 2009-05-03 21:17:24

Vad fina saker du har gjort! "Gubbarna" på bonaden är ju bara för söta :)

Postat av: Anette

Publicerad 2009-05-03 21:59:41

Snygga grejer du gjort! Och mycket har du hunnit med också.

Önskar att jag kunde vara lika effektiv. :)

Men jag får väl skylla på att jag jobbat hela helgen.

Ha det bra!

Postat av: Bente

Publicerad 2009-05-04 09:04:24

Vilken produktion ,wow och dessutom så fina.Här går det saktare. Du ville ha tips och önskemål ,har skrivit några i kommentaren på min blogg . Jag älskar ju godis och choklad i alla former men försöker komma i jeansen så inte för mycket gott för jag kan inte låta bli det. Jag håller som bäst på att försöka tänka ut vad jag ska skicka i mitt sista paket.Här har vi nu fått lite regn men det var inte mycket att komma med så tom jag solälskaren vill ha lite mer regn.

Postat av: URMOR

Publicerad 2009-05-04 09:47:12

Tack för alla snälla komentarer

Postat av: J

Publicerad 2009-05-07 10:36:02

va roligt, det där katt tyget hade jag en kudde av när jag var liten;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela