urmoderns

en blogg med lite av varje

Kalas Ugglas & slapp hund

Publicerad 2009-05-14 09:12:01 i Allmänt,

här kommer en bild på lite mer virkat,inget att skryta med visserligen...


virkade en godis uggla,nu är det bara näbben som fattas....
han har en tårta med sej så han är nog på väg på kalas....Ler !

Kom på att det är länge sen jag lade in nån bild på Valpen,så här kommer
en "slappar"-bild


Han ligger i sin alldeles egna fåtölj, ska de va så skade !

Efter en komentar så var jag in på Garnstudio,och gissa vad jag hittade där ?
Jo en Dansk ordlista...........ska skriva ut den o mönstret,så har jag lite att göra framöver
om je blir järalaus = om jag inte har nått att göra
Tack för påminnelsen om garnstudio,det fanns inte med i mitt tänk alls.
har det med ålder att göra el beror det på att jag har för mycke på G,tror jag väljer det sistnämnda.....Ler !

Ha en bra dag !

Kommentarer

Postat av: Dockmamman i Jämtland

Publicerad 2009-05-14 13:17:22

Vad söt han ser ut den lilla stora vovvsingen ler klart att man inte ska nöja sig med mindre, vart annars ska man ligga om inte på den bekvämaste platsen Hihi



Lyckliga du som kan virka, jag villåvillåvill kunna viiirka jag med...



Tävlar på ugglan så jag hoppas att jag kanske vinner den...



Ha det gott/Kram



Det där garnet Roma är blandning av Bomull/Acryl och nått mer tror jag

Postat av: Zan

Publicerad 2009-05-14 14:53:14

Va bra att du hittade den! Brukar vara mig till hjälp både lite nu och då.

Postat av: Pia

Publicerad 2009-05-14 17:06:27

Så fin bild på vovven! Och ugglan också förstås! Hoppas allt är bra med dig!

Postat av: Camilla

Publicerad 2009-05-14 20:12:52

När jag bodde hemme för sisådär 20 år sedan så hade vi en schäfer (Alexis) hon hade också en egen skinnfåtölj. Blir mer och mer inspirerade att ge mig på virkade konstverk, vi får se...

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-05-14 20:24:54

Allt löser sig och korven den har två ler

Postat av: musseblomman

Publicerad 2009-05-14 20:41:21

Men vilken fin uggleburk du har gjort.. och en liten mumsig tårta också.. Visst e de kul o viirk.. ;)

Va stor han blivit din gullegris. Ligger så mysigt där i fotöljen..

Nu är det allt bra nervöst.. kan ju bli när som helst.. huvva. ;) Spännande.

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-05-14 21:37:59

Men vännen vad du är duktig, jättesnyggt du kan ju visst, Domino blir en ståtlig hund som vuxen, underbar bild, här är det full ös men jag börjar bli trött på att han inte sover om nätterna. Koftan du hittat var en läckerbit, har du fått ihop översättningen? Danska är inte min grej tyvärr

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-05-14 21:39:28

Har glömt att fråga dig om Dominos ursprung; Har du Likatorps Birk I hans stam?

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-05-15 09:08:43

Jättesöt uggla och tårta! Jag funderade ett tag på att virka såna där små muffins men det blev aldrig av ;) Vovven är för fin! Påminner så mycket om min Arro (fast det var jämte och schäfer i honom - han kom från Laxsjö ;)

Ha en fin helg! Kramisar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela