urmoderns

en blogg med lite av varje

Garn Godis

Publicerad 2009-11-06 14:10:07 i Allmänt,

Hade ju sådan tur att jag fick 2 vinster från Skördebloggen. Hurra för mej!!!!!!.....skratt!

Ett av det kom i dag,ett härligt ON line garn i fina färger
Tack snälla EvaS, det kommer att bli fina sockar stickade av detta garnet.



Var tvungen att fota det så mörkt som möjligt för att färgerna skulle synas.

I alla fall så var det precis vad jag behövde,lite Garn Godis !

Annars så består mina dagar av ett lungt tempo med allt som behöver göras,och  det syns här hemma
att det   är lite "kaos Akuten" !

men det är ingen som kommer och städar så jag får väl använda skoveln  och skotta ihop allt till slut...skämt
och sido,så farligt är det väl inte igentligen,det är väl snarare jag som  kokar över för att jag inte orkar allt.

Jag tröstar mej med;  Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete !!!!!!!!!!!

Pojkarna ska få gå ett varv med snabeldraken i em.

Nåja bara febern vill ge med sej så kommer allt att ordna sej,hjälper inte att "tröst äta" choklad heller..hm!
konstigt eller hur.

Men mitt i all bedrövelse så har snön kommit, så det är lite ljusare....bara en sån sak !
man får vara glad åt det lilla....

Känns redan bättre.för nu har jag fått beklaga mej lite till er alla!

Är nästan klar med boleron jag håller på att sticka till en granfru,men garnet tog slut, hon skulle köpa mera i dag
när hon skulle in till vårt vackra Östersund.
Har stickat en sjalmössa,och en Look a like VM 2009 mössa är på G
spm ni ser så sitter jag inte å sover framför TV:n hela tiden...ler!
Bild bevis kommer snart !

Kramar från mej till er alla kära blogg vänner!

Kommentarer

Postat av: garnlivet

Publicerad 2009-11-06 17:39:02

Trist att höra/läsa att du är sjuk men jag skickar en stor KRYA PÅ DEJ hälsning som kanske inte gör dej frisk men iaf... :)

PS: I Östersund reeegnar det...inte kul alls !!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-06 19:32:11

Krya på dig =)

Postat av: urmor

Publicerad 2009-11-06 19:34:58

Tackar ! vem du nu än är !!!!!!!!

Postat av: sunna

Publicerad 2009-11-06 22:21:07

Men vilket elände du åkte på, är du säker på att du inte fått knorr därbak? klart att man inte kan sitta helt stilla när man är sjuk det är väl kvinnornas lott, sticka går ju. skit i städningen den kan du ta sen, du äter väl och dricker mycket? Försök härda ut

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-11-07 10:22:12

Ett himla bra motto!! Jag lever efter den devisen oxå.... ;) Hoppas du kryar på dej snabbt, har du fått penicillin eller? Härligt med snö, här kom det några flingor häromdan och Martina och jag var ute och njöt (fast det låg ju inte kvar tyvärr.... :(

Sköt om dej! Kram!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-11-07 18:06:12

Viktor är inte bättre, men ska tillbaka på tisdag igen. Du får bli bättre snart...Ler! Krya på dej! många kramar.

Postat av: sunna

Publicerad 2009-11-08 02:46:29

Fick en av mina vinster också men den sista har inte hört av sig, hoppas den också kommer det är ju så himla kul

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-08 10:13:19

Jepp mössan ska bege sig upåt landet.. :) Nästan halva kvar nu. Satt igår på killens bowlingtävling och stickade medan jag kollade hur de gick. Kram och må förkylningen ge sig snart!!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-08 19:04:45

Krya på dej!!!! Väntar på bilder!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-11-08 22:02:18

VAr påstridig, brukar hjälpa!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-09 11:47:33

Men har du ännu feber???? Nu börjar jag bli riktigt orolig för dig. Har du verkligen fått rätt medicin? Kanske du ska göra ett återbesök vid läkaren, för det där låter inte bra alls.

Humöret verkar det inget fel på i alla fall och tur är väl det i allt elände. Tur du fick en liten dos glädjemedicin också i form av paketen.

Lugna gubbar nu och snabeldraken klarar killarna säkert galant och det andra springer inte iväg ska du se.

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela