urmoderns

en blogg med lite av varje

Gnomen Mårten

Publicerad 2009-11-11 11:02:41 i Allmänt,



Första Gnomen för i år klar .Har bara sticka denna än så länge men det ska bli flera innan Jul
har några beställda,så jag får väl "pinna" på......ler!

Har stickat två par tofflor som jag ska  sy på knappar och en annan värmande sak är oxå på G
dock ingen Mössa....kontigt va ?? men jag har en  idé i skallen på en sån oxå.

Har börjat med Tant koftas snygga muddar med Löv i 2 tr alpaca,men jag tror nästan det blir för tjockt
ska sticka en så får jag se,eller om jag ska välja ett annat garn och anv bara en tråd.
nåja inget världsligt problem.

Febern vill inte ge med sej riktigt, men eftersom jag fått ny medicin så kanske jag kryar på mej till slut
det är ju tur att det inte är "griskrimen" = svininfluensa iaf.

Inget ont som har nått gott med sej,jag får sitta o sticka hur mycke jag vill utan dåligt samvete....


Sticka lungt ! 

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-11-11 11:14:13

Åh, vilken fin Gnom!! Den måste ta tid att sticka, eller? Otroligt fin!!!!!

Ha det bra och krya på dig! Här har det precis börjat snöa lite nu....

KRAM

Postat av: Susilull

Publicerad 2009-11-11 11:51:06

Vilken söt tomte! Jag menar gnom..

Passande namn, du får gratulera Mårten på namnsdagen!



Kyra på dej!!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-11-11 12:42:21

Hmmm, snö var det ja.... den har övergått i regn redan....

Postat av: Tina

Publicerad 2009-11-11 13:33:39

Så söt tomte. Är det Alan Dart mönster?

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-11 15:17:31

Visst är det jobbigt med lunginflammation! Nu är jag dock frisk (tror jag iaf). Jag ska gå till jobbet imorgon så jag hoppas att det är slut på eländet nu. Var in en sväng på min lokala garnaffär och huja så mycket fint det finns! Behöver dock göra färdigt några saker innan jag börjar på nåt nytt. Det hindrade ju förstås inte att jag köpte ett nystan vitt virkgarn. Måste ju göra lite snöstjärnor att hänga i granriset... i brist på riktiga snöflingor...

Hoppas du också kryar på dig ordentligt!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-11 15:18:43

Men ååh, glömde ju säga att Mårten är för söt för hans eget bästa :)

Postat av: Lena

Publicerad 2009-11-11 16:55:07

Åh så söt gnom!!! Jag skulle så gärna vilja orka göra såna, men det är för mycket av det jag inte gillar.... sy ihop, fästa trådar och sånt.



Tur att du inte har griskrimen i alla fall - det var kul att höra det namnet på influensan!!



Vi har fått lite snö såpass att det är vitt på backen i alla fall - härligt!!!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-11-11 17:29:19

Vilken skönhet! Så härligt att få sitta och sticka hela dagarna, avundas dej! Kram

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-11 20:48:52

Det var nått av det gulligast jag sett. Var hittar man mönstret till en sådan? eller är det lite hemligt kanske.

Du får vara extra försiktig nu när du är så nersatt, så den där influensan inte får fatt på dig också.

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-11 21:27:38

Krya på dej!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-11-11 22:02:52

Nu tycker jag faktiskt att du ska bli frisk! :-)

Men det är ju tyvärr inte som man bestämmer riktigt själv.

Krya på dig!

Kram!!!

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-11-11 22:04:05

Nu tycker jag faktiskt att du ska bli frisk! :-)

Men det är ju tyvärr inte som man bestämmer riktigt själv.

Krya på dig!

Kram!!!

Postat av: liene

Publicerad 2009-11-12 08:01:48

Måste säga att har är Supper snygg!

Mvh liene

Krya på Dig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela