urmoderns

en blogg med lite av varje

Helgens attiraljer

Publicerad 2009-11-15 13:29:52 i Allmänt,

Hoppas ni haft en trevlig och skön helg.
Jag har haft det nästan för lungt... pojkarna har varit hos pappa och jag har stickat ,stickat och försökt städa undan lite.

Har stickat en sjal på tvären i mohair och stickor nr 15,riktiga stockar,men funkar OK
den är Brun men färgen ser väldigt dassig ut i bild,den var väldigt snabbstickad så det blir nog några till
att ta med på marknaden,en ska jag själv ha.

I gårkväll stickade jag en Luva m häng. fick en beställning på en tjock luva m häng

och färg Turkos och några blommor på.

och så här blev den !



Tycker att Viola ser lite sammanbiten ut,kanske lite less på att mannekänga
i dessa evinnerliga mössor................

I dag har jag stickat sista maskan på det som ska bli en Adventskalender
ska fästa trådagna (Blä!) och pyntas med lite glitter mm mm.
och sist men det viktigaste,dom ska fyllas med små paket av diversa saker och kanske en godisbit
när det är lördags öppning !



I alla fall så mår jag bättre nu,men febern vill inte släppa taget riktigt,så på Onsdag ska jag till H-centralen
i Strömsund IGEN !
Men jag har förtröstan,det kunde vara mycke värre och sen har jag julmarknaden att se fram emot.

I går snöade det hela dagen och i dag har vi.................just det REGN !????!?!?!??!
det är nog vintern som försvann vi fått.

Ha det så gott från mej i Jämtlands skogen !

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2009-11-15 16:20:39

Vilka fina saker du gör:)



Kram Anna

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-15 16:53:03

Förstår att det går fort med nr 15, jag tycker det är otymligt med nr 8 så jag undrar hur det skulle bli med den storleken då. Fint blev det och fart har du som vanligt på stickorna, så som du producerar nu. Vi håller tummarna så febern släpper helt också så du blir helt frisk snart.

Postat av: garnlivet

Publicerad 2009-11-15 17:27:00

Oj, vilken kreativitet !! Jag är klart impad. Blir det paket i sockorna?

Ska du stå på julmarknad på Jamtli?

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-15 17:50:33

Jättesnygg sjal. Min blir nog inte helt olik din ;)

Mössan är också för underbar! Jag gillar den färgen skarpt. Jag ser att du sticker den som en Åremössa ungefär, men det är inte lika ojämt garn som Milano. Vad har du använt, Eskimo eller?

Finfina adventssockor som säkert blir uppskattade av den som får dem.



Krya på dig nu. NU äntligen börjar jag känna mig bra. Hoppas jag...

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-11-15 20:20:39

Du får låna vad du vill av mej... Kram

Postat av: Ulrica

Publicerad 2009-11-15 21:37:02

Sjalen ser jättehärlig ut! Alla dina alster är jättefina! Kramen =o)

Postat av: Ann-Marie

Publicerad 2009-11-16 09:24:25

Schysst mössa! Härligt att det snart är dags för med julmarknader. Hoppas Du piggar på dig!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-11-16 10:55:57

Skönt att du är lite på bättringsvägen. Vad mycket du hinner med trots febern. Har du sett vad jag stickar med garnet jag fick av dig i Garn & tebyte 3? Volangvanten känns jätteskön.

Postat av: Kerstin

Publicerad 2009-11-16 10:56:32

Skönt att du är lite på bättringsvägen. Vad mycket du hinner med trots febern. Har du sett vad jag stickar med garnet jag fick av dig i Garn & tebyte 3? Volangvanten känns jätteskön.

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-16 11:07:13

OJ vilken sjal och häftigt med så stora stickor. :) Du jobbar på du, det är kul att se alla fina grejjor som dyker upp! Kramis

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-16 15:29:07

Du ligger verkligen inte på latsidan!!!! Nästa år är jag över när det gäller Jamtli, kan itne stå i ett stånd med en person som inte ens svarar på sms.... Så vi kanske ska slå våra kloka ihop????

Postat av: lisa

Publicerad 2009-11-16 19:09:42

Jag gillade mössan jätte mycket!

Den var jättefin. :)

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-11-16 21:23:17

För lugnt tycker jag då inte det ser ut att ha varit, du har minsann legat i

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2009-12-02 10:22:44

Sån julkalender har jag tänkt göra i ett par år nu men inte kommit mig för! Tycker den ser så mysig ut. Kanske man skulle be mamman min.. idé

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela