urmoderns

en blogg med lite av varje

I all enkelhet

Publicerad 2009-11-17 19:08:48 i Allmänt,

hej hopp,här kommer lite av det jag sysslat med framför TV:n

Ev sjal i Vienna, färgen är lite mildare i verkligheten.

Den blev väldigt fluffig och härlig. det blev inga fransar på denna,av den enkla anledningen

att garnet inte räckte till sådana.En väldigt passande Tv stickning för mej, bara räta maskor

behövs ingen stor konsentration på nått mönster,bara en öknin / minskning vartannat varv.

 


Ett par Torgvantar i ett svart blandgarn i all enkelhet.
vet inte om jag ska pynta dom med nån knapp ,det får tiden utvisa.

Sen kan jag berätta en hemlighet,jag kanske ska bli med hund igen...ler!
på Lördag ska vi  iväg och träffa denna snygga tjej.....



En  5-årig schäfertik som behöver komma till ett fosterhem ett tag.

Vi ska iaf träffas och se om kemin stämmer och om hon gillar oss.

Nu ska vi kika på  halv åtta hos mej och se om det bjuds på nått gott !
svälv är jag himla sugen på nått gott fikabröd....är söt-sugen mao.


Kommentarer

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-17 19:14:00

Om det skulle vara så.... Kan jag få lämna några alster hos dej på Jamtli??? JAg kan komm aoch hjälpa till på helgen isf....

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-17 19:14:53

Grattis till vovven!!!

Postat av: sunna

Publicerad 2009-11-17 20:32:05

Det var på tiden, tycker du hållit dig alldeles för länge, bedårande vacker var hon i alla fall hoppas det inte är för mycket problem bara. dessa omplaceringar är ju inte alltid 100.

Postat av: Lena Dahlgren

Publicerad 2009-11-18 08:08:11

Hejsan!! Paketet har kommit fram.. Adresslappen var avskavd.Så efter många efterlysningar så kom det fram.. Himla glad är jag för garnet o teet kommer att provsmakas ikväll.Chokladbitarna är en av mina favvogodisar.

Tack,tack!!

Många varma hälsningar Lena

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-18 08:48:27

Men oj vad du hinner med massor! :D Spännande att se om kemin stämmer med er och hunden. Kram!

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-11-18 09:05:47

VAd du hinner med mycket! Den tjejen såg fin ut, hoppas det går som ni tänkt det. Många kramar från mej!

Postat av: Anette

Publicerad 2009-11-18 10:32:34

Hoppas verkligen att ni passar ihop.

Sjalen var fin.

Hoppas ni har bättre väder än vad vi har. Här regnade det för en stund sen och det är skitigt ute vilket speglar av sig inomhus med både spår av katt-och hundtassar.

Ha det bra!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-11-18 17:20:54

Vilken snygg och användbar sjal. Vovven likaså :)

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-11-18 18:46:49

Jo nu har jag fått nån sorts kontakt.... Så jag försöker iår... Men nästa år! Då kamperar vi ihop!!!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-11-18 20:01:07

Härligt, ska du bli med hund. Hoppas det går riktigt bra.

Som vanligt har du raketfart på dina stickor. Förstår inte hur du hinner med allt.

Kram

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-11-19 08:10:55

Har faktiskt tänkt att skicka mössan oavsett om du hunnit med handduken eller inte, men jag har inte hunnit med det än. Så enkelt är det. ;)



Så stressa inte för min skull :)

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-11-19 22:30:46

En sån söt hundflicka. Ni finner garanterat varandra. Och den rosa sjalen är minst lika söt som vovven. Tänk ändå vad det allra enklaste kan bli det allra vackraste och kanske även mest användbara. Spetsjalar i all ära men en hederlig rätstickad behöver man inte vara så rädd om och den hakar inte upp sig så lätt heller. Min knallrosa spetssjal som jag slet med i veckor gick sönder redan första gången jag använde den och är nu återbördad till nystanform. Inte kul alls.

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-11-19 22:32:44

En sån söt hundflicka. Ni finner garanterat varandra. Och den rosa sjalen är minst lika söt som vovven. Tänk ändå vad det allra enklaste kan bli det allra vackraste och kanske även mest användbara. Spetsjalar i all ära men en hederlig rätstickad behöver man inte vara så rädd om och den hakar inte upp sig så lätt heller. Min knallrosa spetssjal som jag slet med i veckor gick sönder redan första gången jag använde den och är nu återbördad till nystanform. Inte kul alls.

Postat av: kickimagnusson

Publicerad 2009-11-23 18:37:19

Åh vilken fin vovve =)

Jag har själv haft en långhårig schäferhane...nu har jag ingen egen hund utan får samsas med sambon om hans hund, schäferhanen Rocky

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela