urmoderns

en blogg med lite av varje

Long time no see

Publicerad 2009-10-26 18:47:43 i Allmänt,

Har varit lite tyst här på bloggen,men jag har fått lite gjort  till julmarknaden iaf.

Virkade Tofflor i varierande storlekar

Sen får Viola och Brad manekänga igen........



Ev ljus lila  och en brun Åremössa



Viola har en mössa stickad i eskimo,med häng
Brad har en mössa med häng han oxå,garnet har jag fått av Helene och vet inte vad det heter..

Har oxå levererat de mörka långskaftade sockarna och fick samtidigt en beställning
på en kort kofta,hoppas bara jag klarar att få till den
Det kommer väl antagligen en bild när jag kommit igång
Men har lite annat att göra först.

Vi har ju så tråkigt väder så man kan lika gärna sitta inne o sticka utan att ha dåligt samvete.

När vi var till stan så hittade jag givetvis inga stövlar till mej ,men sönerna fick de dom ville.

I går var jag på Loppis,Fick tag på pjäxor till victor,såg nästan nya ut.
Hans gamla kan jag ha,minsta fötterna i familjen kan jag skryta med...ler!

När jag var till Strömsund så hittade jag en ny affär, Hon marknadsför sej i strl. 42-56
men hon har kläder från 38.
Hon hade nyss startat upp en blogg och skulle väl komma med nån fler sida
Det finns väldans mycke fina kläder där ,mycke mer än vad hon har på bloggen.

Det är väl bra att det dyker upp flera affärer,så det blir lite mera att välja på.

Nu har vi Höstlov.Victor spelar innebandy hela veckan,Jocke är hos en kompis några dagar
synd att inte vädret är bättre,för det känns som snuvan aldrig vill ge sej...huvva ligen !

Har fått mej tilldelad min The&Garn bytar vän oxå,så i dag har jag köpt garn
hoppas bara mottagaren blir nöjd.
Paketet blir nog ivägskickat i morgon.


Kram på er !

Kommentarer

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-10-26 21:11:48

Undrar om vi har nått att sälja????

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-10-27 13:52:16

Ja se, vad du jobbar på! :) Har du mönster på de virkade tofflorna? Tänkte om jag skulle försöka göra nåt annat än att virka sjal när jag känner mig redo för "nästa steg". Vem vet om jag klarar av det. ;)

Jag har köpt garn som du kan spana in på min blogg, för din beställning.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-10-27 19:56:08

Jisses va du stickat och virkat. Det går undan vill jag lova.Har du eget stånd på marknaden? Jag stod på marknad förra året och det var så himla kul. I år hoppar jag och siktar på nästa i stället.

Här har det varit grått idag, men vi har inget blask i alla fall, men lugn det kommer.

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-10-27 22:24:49

Blit alldeles matt när jag ser vad du hinner gör

Postat av: TruckerElin

Publicerad 2009-10-28 18:19:39

Va roligt att stå på julmarknad! Det vill jag med göra.. Var på handbollsklubbens julmarknad här i min lilla by förra året men det var typ bara 3 bord plus korv och lotter.. Skulle vilja stå på en större marknad men behöver nog samla på mig lite mera färdigstickat tills dess. Kostar det dig något att stå så på marknad? Jag är nyfiken på hur det funkar... :)

Postat av: Eva-marie

Publicerad 2009-10-31 20:20:56

Vilka coola modeller du har! Du gör så fantastiska grejer. Har scrollat i bloggen din och blivit hänförd. Säljer du allt eller vad gör du med alla dina alster?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela