urmoderns

en blogg med lite av varje

Lördag och - 4,3 gr,

Publicerad 2009-10-03 11:36:59 i Allmänt,



Detta är vad jag stickade när jag var inlagd på sjukhuset.

En mössa i Eskimo o två par babysockar i Piggelin.

Som ni ser av överskriften så har vi Myggfritt i dag,men det är riktigt skön luft iaf.

Pojkarnas pappa har nyss varit och hämtat dom,så nu är det så man får

"Lappsjuka" igen,det blir alldeles för tyst här hemma.

Ska ut och ta mej en promenad och sticka klart sockarna har jag bestämt mej för

Inte behöver jag städa heller men en tvättmaskin blir det nog................

                                                          

Kommentarer

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-10-03 12:12:11

Äntligen har jag kommit mej för att göra något på

bloggen oxå!! Har liksom inte blivit av bara sen jag kom hem. Såg att dom varnar för uppåt 15 cm snö hemma idag - bäst du plockar fram snöskyffeln nu ;)

Hoppas allt är bra med dej annars!!

Kramar

Postat av: Maggan

Publicerad 2009-10-03 12:15:40

Glömde ju, titta in i min blogg - jag har nåt åt dej där ;)

Postat av: garnlivet

Publicerad 2009-10-03 17:26:22

Myggfritt ere ju... men jag tycker inte så mycket om kylan, snön och mörkret som väntar nu.Tittar ut på den gråsvarta himlen som inte ser ut att erbjuda mycket ljus. Storsjön producerar en massa vågor... men så länge den är isfri så är det lugnt. Ha det fint och promenera lugnt !!

Postat av: Bente

Publicerad 2009-10-03 17:34:47

Brr -4 låter kallt ,här har vi +13 och kraftig blåst med inslag av regn. Stormvarning är utfärdad så det lär väl bli värre under kvällen.Vilka söta sockor och mössan är också fin.

Postat av: Anette

Publicerad 2009-10-03 19:32:35

Sicka söta små sockor!

Ja visst blir det tyst när det inte är några hemma. Skönt först, men sen...

Gubben och jag sitter framför varsin dator vid köksbordet och kollar samtidigt på TV eller dvd-filmer(Star Trek, andra generationen). Jag försöker också brodera på min tomtetavla.

Vi har inge roligt väder idag, regn och blåst. Nu har hösten verkligen kommit.

Hoppas snön dröjer lite till hos er.

Ha en fortsatt skön helg!

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-10-03 20:17:15

Fick den rapporten av gubben i morse när han var på väg in till lasarettet för att hälsa på sin pappa. Det hade varit trevlig att åka med upp och hälsa på och fika med dig, men jag kan inte lämna djuren själva och det ska ordnas så mycket om jag ska med. Så då blir det bara vid speciella tillfällen. Han åker ju ganska ofta upp och hälsar på sin gamla pappa.

Jag har också lite lappsjuka, Claudia åkte in till sin pappa i dag så det är jag o djuren hemma i stormen.

Vilka ursöta små strumpor du gjort. Älskar de där små spetsmönstrade.

Ha det gott där uppe i kylan

önskar jag från ett blåsig Tofta

Postat av: sunna

Publicerad 2009-10-03 21:32:13

Du är så himla flitig, dina garnlager kan inte vara stora som du ligger i, Det gäller ju att se det positiva i kylan, syftar på myggorna. här står regnet som spö i backen och vi fundera på om vi skulle ta in några av hästarna som är lite extra frusna av sig. Nu börjar det med mockning och foder

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-10-04 20:58:02

Vilken härligt liten bild om livslust!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela