urmoderns

en blogg med lite av varje

Mår lite bättre i dag !

Publicerad 2009-10-19 17:30:05 i Allmänt,

I dag när jag var och handlade hade dom fått hem Glögg,så nu är första glögg
flaskan inköpt...Lingon & Blåbär.



Har gått på halvfart hela veckan och mått "kyvens" i natt trodde jag

att lungorna skulle följa med när jag fick hostattackerna,i dag har jag varit

och handlat en ny och förhoppningsvis bättre hostmedicin och lite hälsopreparat

så nu är det väl tusan om jag inte ska bli bra............

Lite stickat har det blivit ändå,en mössa som man kan använda som halskrage



Här som Mössa



Här nervikt som krage.

Man ska sticka den utan ihoptagningar och trä en snodd/band längst upp

för att kunna dra ihop när den fungerar som mössa.
Den är stickad i Alpaca,...så mjuk å Go ! Hade inget snyggt band hemma,men ni får se den ändå .



Det ska ju vara lite Lila oxå,så jag stickade denna mössa och prydde den med lila blommor

med en svart pärla i mitten.

Vist har jag en snygg modell ??????? har en manlig sådan oxå,dom har fått stå

undangömda sedan Julmarknaden förra året.

Tängte det var bäst att ta fram dom och damma av modellerna  lite......

Dessa har jag fått av en kusin till mina barn,som hade dom kvar sedan hon utbildade sej till

Frisör. Hon hade tänkt kasta dom,men jag hann   ta beslag på dessa två innan dom "åkte"

Tur för mej !

I kväll ska jag se filmen;  Män som hatar Kvinnor
Har fått en beställning på Strumpor med långa skaft så dessa ska jag börja med oxå.

Kramen på er alla !

Kommentarer

Postat av: anette

Publicerad 2009-10-19 18:27:15

Du gör verkligen snygga mössor.

Jag har också tjuvstartat lite med glöggen, har faktiskt provsmakat också: Blossas blåbärsglögg. Den var jättegod. Längtar tills det blir advent och man får ta fram pepparkakorna och ädelosten också.

Ha det...

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-10-19 19:18:50

Vilka tjustiga mössor du gör! :D Jättekul! Glöggen har inte kommit hem till mig än, jag väntar tills det blir december. Denna härliga jul närmar sig! Perfekt med en modell också, tänk den som hade de.

Ha de!

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-10-19 20:49:52

Vad du jobbar och står i ler

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-10-19 22:03:32

Blossas mandaringlögg är köpt

fast vi inte gillar glögg.

Postat av: elisabet

Publicerad 2009-10-19 22:05:36

Blossas mandaringlögg är köpt

fast vi inte gillar glögg.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-10-20 06:32:45

Hoppas den där förbenade hostan släpper snart för dig. Glögg....har jag inte tänkt på ännu, men den där lät ju spännande.

Jättefina och smarta mössor. Blir jättefint med blommorna på, så piffigt.

Krya på dig

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-10-20 10:31:51

Usch vad tråkigt att du är eländig, men kalasmössor får du ihop, tänk att man inte kan låta fingrarna vila ens när man är sjuk. Jättebra provdockor, det skulle jag behöva också. tycker de är urfräna

Postat av: Musseblomman

Publicerad 2009-10-20 12:57:27

Oj, vilka tjusiga mössor. Halskragemössan är ju så cool. Fy vilken jobbig hosta du verkar ha. Hoppas verkligen den ger med sej snart. Jag vill också ha en mössmodell.. ;)

Krya på dej! Kanske lite glögg kan värma upp hostan. ;)

Kraaam!

Postat av: Karin

Publicerad 2009-10-20 18:08:49

Det enda symtomet på flunsan jag inte haft var kräkningar. Annars full pott! Nu äntligen känner jag mig bättre, men ska stanna hemma en dag till för att vara säker.



Vad fina mössor du gjort. Är mönstret ditt eget eller finns det någonstans att ladda ner? Jag har sökt något liknande att sticka till mig själv.

Hoppas du också blir frisk och kry snart!

Mvh, /Karin

Postat av: Christina

Publicerad 2009-10-21 12:20:12

Jätte jättesnygg mössa. Så duktig du är.

Postat av: Monica Hansen

Publicerad 2009-10-28 14:56:44

Dina modeller är jättefina:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela