urmoderns

en blogg med lite av varje

skaftmössor och sockar

Publicerad 2009-10-31 15:19:37 i Allmänt,

Skaftmössor som jag fått beskrivningen av Anette.

Ett par långskaftade sockar ,dessa blev klar tidigare i veckan.

 

Jag har inte svininfluensa,säger dom på H-centralen, men Lugninflamation....

inte konstigt att jag varit slut som artist,har liksom gått på halvfart.

Veckan som gått har V spelat innebandy varge dag och J har varit hos kompisar....

Deras pappa hämtade dom mitt på dagen i går,och sedan dess  har  jag mest sovit
snart risk för liggsår....ler!

Mössorna stickade jag i gårkväll.dom är väldigt snabbstickade Garn, en tråd av vardera , Eskimo,pälsgarn och mohair.

Trevlig fortsättning på helgen!

Kommentarer

Postat av: Stickmanicken

Publicerad 2009-10-31 15:43:06

Så skönt att det inte var influensan, vi skulle åkt på halloween-teater med trerätters midddag ikväll, men det ringdes för en stund sen och sas att en av huvudrollsinnehavaren hade influensa. Typiskt va! kram

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-10-31 18:27:27

Så skönt att det inte var flunsan, men lunginflamation är inte att leka med heller. Sköt om dig nu. Vila och ta det lugnt.

Kram från Tofta

Postat av: Monica

Publicerad 2009-10-31 19:05:15

Hej!

Kan jag få receptet på Herman? Jag har ett par förpackningar i frysen med smet som jag tänkte se om de kommer igång, men hittar inte instruktionen.



Monica

Postat av: Eva-marie

Publicerad 2009-10-31 20:29:20

INGET kul alls med lunginflammation. NU får du lova att ta det lugnt. Tänk att man dog av det förr så man ska vara rädd om sig. Fasts ticka kan du säkert göra... KRAMAR och krya på dig!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-10-31 21:58:55

Fina mössor! Finns mönstret på nätet?

Ska posta mössmönstret jag lovade till dig söndag el måndag, LOVAR!!

KRYA PÅ DIG!

Postat av: anette

Publicerad 2009-10-31 22:28:07

Vad tråkit att du har lunginflammation (men tur att det inte är flunsan). Det positiva är i alla fall att om man vet vad det är för fel, så vet man oftast hur man ska medicinera för att bli frisk.

Krya på dig. Jättefina mössor du gjort!

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-11-01 00:06:44

Tror också att jag fått grisflunsan, fast det nog är bara en vanlig förkylning. Men man blir ju så påverkad och tror allt möjligt dumt. Synd om dig förstås, lunginflammation är ju inte så kul så ta det lugnt nu och håll dig i stickefåtöljen och njut av att få lov att sitta där. På tal om Herman förresten, min stendog när Västergötlands största spyfluga hamnade i burken en natt och låg där drängfull på rygg och kravlade när jag skulle mata smeten.

Postat av: Bente

Publicerad 2009-11-02 20:09:30

Låter inte bra ,krya på dig och passa liggsåren.

Fina strumpor och mössor du har gjort.

Postat av: Bente

Publicerad 2009-11-02 20:10:25

Låter inte bra ,krya på dig och passa liggsåren.

Fina strumpor och mössor du har gjort.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela