urmoderns

en blogg med lite av varje

TV stickningar

Publicerad 2009-10-15 12:54:44 i Allmänt,

stickade en vit mössa med en virkad blomma på tidigre,hon som fick mössan
ringde mej och ville ha en likadan men i Rosa.
Så denna stickade jag i gårkväll under tiden jag tittade på Bonde söker fru.

Som vanligt är det svårt med färgerna,men den är inte knallrosa utan i en ganska snäll

rosafärg. stickade den i ett ullblandnings garn. På denna satte jag en knapp i mitten på blomman.

men den är lätt att ta bort om mottagaren inte vill ha den,fast jag tycker det blev snyggare med än utan..... Gillar dessa mössor som är stickade på tvären ,just för att de går att dra ut om man vill ha lite "häng" eller  dra ihop och anv som vanligt.Passar alla tycken och smaker.



Det har blivit ett par babysockar till oxå,

Detta var lite av min TV stickning,Håller på med nått annat oxå som kräver mera uppmärksamhet

från mej, det är  spetsstickning på G,mera säger jag inte................

Ha det gott !

Kommentarer

Postat av: Linda Reit

Publicerad 2009-10-15 13:04:25

Hej min vän!

Du e så kreativ, får lite panik att jag inte e det just nu. Nu har vintern kommit till oss ochså.

Kramizar Linda

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-10-15 18:29:34

Hm, jag tycker jag känner igen de där stroferna som du skrev i min blogg. Men jag tycker ju vi kan vända på dem. :D

Blåsten är borta men vi fick regn i stället, vet inte vilket jag föredrar.

Jisses vad nålarna går vid dig, så fint du gjort och jag tycker det är piffigt med knappen.

Postat av: tomtan

Publicerad 2009-10-15 18:49:05

Vad du är flitig!!!

Postat av: Kattis

Publicerad 2009-10-16 09:36:03

Jättefint stickat! När jag ser dina mössor funderar jag på att prova göra en mössa som du, skulle va kul med en mössa med häng. :)

Postat av: sunna

Publicerad 2009-10-16 12:13:12

Åhh så duktig du är, har du sett senaste utmaningen hos stickhjälpen, sockar, låter väl ok

Postat av: Anette

Publicerad 2009-10-16 13:00:35

Tråkigt med regn, men jag tror att jackorna vi har med oss ska ta emot lite. Det värsta är ju att hundarna kommer att skita ner.

Orsa kompani lovar inget bestämt, men omöjligt att ses kanske det inte är. :-) Får se vad veckan bjuder på för äventyr.

Tar kontakt via bloggen om vi kommer iväg åt ditt håll nån dag.(har din hotmail adress också)

Ha en skön dag!!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela