urmoderns

en blogg med lite av varje

Bara det värsta kvar..

Publicerad 2009-09-07 18:06:15 i Allmänt,



Nu är det BARA ihop syningen kvar,  ärm & sid sömmar. huvva,gruvar mej lite,
för att det ska bli bra. men det är väl bara att hålla tungan rätt i mun....Ler !

på bilden har jag sytt ihop axelsömmarna och virkat picoter runt halsringningen.

Sen får jag väl ta fram mitt lager av knappar och leta om jag har några
som passar.........
nere i högra hörnet har jag "lämnat ett fotavtryck".....var tvungen att stå på
en stol när jag  tog bilden.

I morse sköt dom en  Älg tjur och en kviga, hur det gått på em vet jag inte
men jag får väl en rapport om det  var det lider.....

Det var lite av dagens skörd. förresten så hittade jag att det skulle bli stickkafe i
Östersund i börgan av Okt.  Jag vill , vill, vill dit ! men det är ju en bit att åka
16 mil tor. men nån kväll ska jag väl ta mej i kragen och ge mej iväg.
Det låter ju så kul när ni alla skriver om era träffar !

Ha dé !

Kommentarer

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-09-07 18:11:28

Hoppsan vad du står i!!!!

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2009-09-07 21:28:43

jisses vad du stickar!! Jag har knappt hunnit ta fram sticket, varken helgen eller idag.... Mailar o berättar, behöver nog "prata" av mig....

KRAM

Postat av: Anette

Publicerad 2009-09-07 21:49:32

Blir en tjusig grön tröja.



Postat av: Kattis

Publicerad 2009-09-09 09:10:12

Vad riktigt fint det blir du! Ser fram emot den "färdiga" bilden (och då menar jag en idolbild). :D Skoj med mönster också!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela