urmoderns

en blogg med lite av varje

En liten rapport från mej !

Publicerad 2009-09-03 14:33:42 i Allmänt,

I dag har jag varit och vädrat och bäddat sängarna i jaktstugan
och städat naturligtvis. Så nu är det gjort..................
pojkarna är "taggade",ska åka dit redan på Lö.

det är ju inte bara jakten utan det är en hel del runtomkring oxå,det är mycke som händer på
Gården dessa dagar som jakten pågår.
Dom har ledigt från skolan måndag - onsd.



Detta kort tog jag för ett tag sedan.passade bra att lägga in nu i Älgjakts tider:..........

På stickfronten är det min Kofta jag "kämpar" med.....Ler !

Har 1,5 ärm kvar,men i dag när jag hämtade posten så hade jag en överraskning
i brevform som  låg där och bara ropade på att bli öppnat o läst

Jag hade fått fler Barbie stickmönster!
  & Tack till PÄRLMUDDEN. Jättefina  !

Så nu har jag lite att välja på när jag fått från två stycken av mina blogg-vänner

jag säger som vi brukar i jämtland: Je vårt så fejel´n= jag blev så glad !

-är nog lite sugen att göra paus från koftan o prova med  lite minder koftor.....
Vi får väl se hur det blir,kan hända att jag övertalar mej själv och  tar tjuren vid hornen
och stickar klart det jag håller på med,vore väl smartast antar jag......skratt !
men det är ju inte alltid man väljer det smartaste sättet .

mednas jag skrivit detta så har Kaffet blivit klart,så nu ska här drickas Kaffe
och njutas av solen en stund.

Kommentarer

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-03 19:33:46

Kan på sätt och vis förstå spänningen för killarna. Det är väl deras stickning antar jag.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela