urmoderns

en blogg med lite av varje

Hjärtan på skaft

Publicerad 2009-09-13 10:11:11 i Allmänt,

inte långt kvar till Jul! tänkte visa er lite vad som är på tapeten i början av dec
Julmarknaden på Jamtli.

Man tycker att det är länge kvar men tiden bara rusar iväg med stormsteg.
och det är ju så mycke man "ska" hinna........phu!

Jag har lovat en liten tjej att sticka sockar med hjärtan på skaftet,om jag kan......
har sett en sån beskrivning nånstans minns inte var,men jag tror de var stickade från tån o upp
jag är motvalls och vill sticka "som vanligt" upp i från o ner till tån.

kanske finns det nån som kan rekomendera nån sida el  har en beskrivning att dela med sej av.

har inte hunnit tänka igenom  vad mina nära o kära ska få i sina paket heller.........

Har som Mari tänkt sticka en adventskalender till sonsonen,skillnaden är att hon börjat och jag bara TÄNKT....skratt !

I dag känns det som jag har tusen saker att göra men inget blir gjort,nåja jag ska sätta mej i Sköna Fåtöljen o köra igång i ena enden så får vi se vad det kan bli.


Vill oxå tacka för alla snälla komentarer om min Kofta. Det värmer !




 

Kommentarer

Postat av: Anette

Publicerad 2009-09-13 13:10:29

Säg inte sådär att det snart är jul! :-(

Jag blir stressad. Men jag ska inte tillverka några julklappar iallafall. Och jag har redan planerat julafton eftersom jag tagit semester den dan. Skulle ha jobbat mellan 10 och 19.

Och jag misstänker att börjar du sticka julkalendern så har du den snart gjord.

Ha en skön söndag!

Postat av: Susanne R

Publicerad 2009-09-13 15:40:08

Längtar till jul, både för att det är mysigt (om man glömmer all hysteri och stress) samt att det förväntas hända saker här (hoppas dock inte förrän efter nyår...).

Låter så mysigt med julmarknad. även om det är mycket jobb inför.

Kram och sköt om dig!

Postat av: Mormors bod

Publicerad 2009-09-13 16:21:01

Håller med ovanstående kommentator. Längtar också till jul med all mysig stämning, ljus och glitter. Och så vore det roligt med lite snö också vilket är sällsynt i min bygd.

Noterade att babysockarna ser ut precis som mina. Jättekul att de blev så fina till slut.

Postat av: Rosenvante

Publicerad 2009-09-13 16:43:25

Jag tittade på bokning Visby Östersund den helgen och blev så glatt överaskad när priset för flyg för två skulle kosta ca 2500 kr. Men så var det ju inte det var ju priset per st. Det är dyrt att komma upp till er härifrån ska du veta. Jag vill så gärna komma upp och se er omtalade marknad. Vi får se hur det blir med det. Jul, herrejisses, prata inte om det......vet vad som ska fixas iår. Alla ungar och respektive kommer hem, vet fortfarande hur vi ska få plats allihop, men finns det hjärterum du vet.

Postat av: Sunna

Publicerad 2009-09-13 20:35:31

vi hade tänkt åka uppåt om dottern hade stannat kvar, nu blev det så att hon kom hem ganska snart igen, tyvärr, det hade varit häftigt att se den marknaden

Postat av: Tomtan

Publicerad 2009-09-14 09:13:05

Vet inte riktigt hur vi gör än... HAr liksom inte fått nått svar från kollegan.....

Postat av: Anonym

Publicerad 2009-09-14 09:49:14

Jul...?? Jag har inte ens hunnit bli av med sommarn än. skratt

Tack för kommentaren på min blogg. Man blir gla'! (Hade väl tänkt göra en mössa så småningom av tyget.)



Hm hm, hjärtesockar... Det finns ju ett mönsterarkiv på stickamera, kollat där? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela