urmoderns

en blogg med lite av varje

Blåkulla nästa

Publicerad 2010-04-01 09:43:44 i Allmänt,

Virkade denna mössa i går ! jag till och med fotade den innan den försvann genom ytterdörren !

Hon som skulle ha den har bestämmt färger själv !

 

Just nu håller jag på med ett Sjalprojekt till,inte min starkaste sida,men man får väl "offra" sej

för dom som fyller  år!



Den stickas i ett garn som heter ELEGANT,med Jojoba olja,Aloevera och Vitamin E,
 tunnt,närapå sytråd !!! 50g = ca 500 m

den stickas med släppta maskor.

förhoppningsvis blir den så här fin när den är klar med en virkad kant runt om och blockad !
Beskrivningen finns gratis på nätet.
Klicka på GRATIS Mönster bland mina länkar,välj Beskrivningar och damplagg,så hittar ni en sjal i grå elegant
pluss att det finns en massa annat smått o gott att välja på

I dag ska jag trimma kvasten och dressera katten,sen träffas vi !




GLAD PÅSK !

Kommentarer

Postat av: Anna-Britta

Publicerad 2010-04-01 16:34:42

Dom färgerna var jääääääääätte fina vi syns vid kärring elden.

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2010-04-02 20:32:54

glad påsk!

du har något att hämta hos mig

Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eva

en Jämtländska i mina bästa år. är mamma till tre pojkar. födelse år -82,-95,-99. två barnbarn -06,-10 och en hund

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela